Byta till nyare antipsykotisk medicin

Mer
4 år 3 månader sedan #1218946 av Clean
Det är individuellt, men jag läste i en artikel här på viska (vad hette den artikeln?) att den medicinen som gör en mycket tjock har bäst effekt på psykosen.

Det stämmer in på mej jag har testat nästan alla antipsykotiska och den som gjorde mej tjock var den som hade effekt på mej.

Idag har jag motionerat, fastat och ätit rätt så har jag gått ned 50 kg.

Matilda har jag testat och den gjorde mej bättre. Men då jag missbrukade så kunde jag behålla den pga missbruket passade inte ihop

Men av alla antipsykotiska som olanzapin, abilify och setoquel, mfl så tyckte jag latuda var bäst.

I USA har många sagt i recensioner att latuda har räddat deras liv. Mestadels bipolära men även en del schizofrena eller schizoaffektiv syndrom.
Mer
4 år 3 månader sedan #1218964 av notwoodstock
Är inte riktigt nöjd med Risperdal - är lite bekymrad över viktuppgång.
Mer
4 år 3 månader sedan #1219011 av Saari
Efter att ha läst lite här på Viska så lutar jag åt att vilja testa Latuda eller Zeldox. Men ja, allt har ju sina biverkningar :(
Mer
4 år 3 månader sedan #1219012 av Clean
Zeldox ger dålig antipsykotisk effekt. Den är mild. Latuda när man sätter in den så höjer man den väldigt lugnt och försiktigt till rätt effektiv dos. Då slipper man biverkningar.
Mer
4 år 3 månader sedan #1219023 av Admin1
Seroquel har lite sämre effekt än andra. Risperdal ger en av de bästa effekterna och är det som rekommenderas i första hand om man varit sjuk länge. Risperdal tolereras av de flesta.