Medicinslarv

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 2 månader sedan #1220022 av Fantasio
Medicinslarv skapades av Fantasio
Slarvar du med medicinen? Jag gör det med Lergigan, Theralen och Nozinan. Clozapinet tycker jag att jag sköter bra. När jag blev inlagd i maj hade jag inte tagit någon medicin på i alla fall ett par veckor Märker du av i måendet efter att du slarvat? Är det bara glömska, eller känner du att du vill klara dig utan medicin?
Mer
4 år 2 månader sedan #1220030 av Geta
Svar från Geta i ämnet Medicinslarv
Admin1 har predikat här på Viska att man inte ska slarva med medicinen. Har lyssnat på det. Därför är det 15 år sedan som jag var inlagd för psykos.
Mer
4 år 2 månader sedan #1220031 av memphis
Svar från memphis i ämnet Medicinslarv
Jag slarvar inte med medicinen men jag glömmer den. Oftast på morgonen, för på kvällen har jag en mobil satt på ringning. Tar jag inte quetiapin på ett helt dygn blir jag sjuk i abstinens. Så det motverkar ju "slarv".
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 2 månader sedan #1220032 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Medicinslarv
Man kan ju sköta sig och ändå få en psykos. Jag ska ta Lergigan tre ggr om dan, men tar kanske två när jag tar kvällsmedicinen.
Mer
4 år 2 månader sedan #1220036 av mopa
Svar från mopa i ämnet Medicinslarv
Jag sköter clozapinet, men slarvar med zyprexan. Morgonmedicinen har jag på larm på mobilen så den tar jag.
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 2 månader sedan #1220037 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Medicinslarv
kommer ihåg att jag lade pillerna under tungan när jag låg inlagd 2013 och så spottade jag ut den senare.
men det var som om ANDEN sade åt mig att jag skulle äta pillerna lustigt nog, iaf när människorna hotade med bältesläggning när jag inte accepterade att äta deras trollkonster/pharmacia så hotade de mig med bältesläggning men så svarade jag att ISF BLIR JAG TVUNGEN ATT FÖRSVARA MIG FYSISKT och faktum är att det blev inte någon bältesläggnin alls, däremot släppte de ut mig efter x antal dagar. Visst åt jag några piller som de gav mig men definitivt inte alla. B-la var det såna där abilify och om jag kommer ihåg det korrekt så var det i samband med att jag fick i mig såna piller som jag "fick för mig" eller "fick i uppdrag" att läsa den heliga bibeln, uppenbarelseboken, men av nån anledning så kunde jag inte fokusera mig på texten alls som jag kommer ihåg det. så jag lade boken på bordet bredvid sängen och jag måste nog säga ändå att det blev bra ändå.

senare när jag släpptes så var det snack om mediciner också vid såna där "uppföljningsmöten" eller vad de kallade det, då jag hade legat inlgad medelst LPT, men det funkade bra och har faktiskt massor av såna tabletter kvar än idag.