Solian

Mer
4 år 2 månader sedan #1221191 av Jimo
Solian skapades av Jimo
Hej, jag hittade in här nyss, tänkte skriva o se om någon annan har mitt läkemedel.
Hej jag har Schizofreni som jag haft sedan 2008, massa episoder av sjukdom allt från roster till känningar och vanföreställningar. alltså de kan röra allt sinnet själ huvud Kropp. I alla fall det börjar ge sig nu och jag kan nu känna min medicin verka. Jag har haft Zyprexa Clozapin. Dessa har gjort mig väldigt trött jag sov typ 12 timmar varje dag ibland mer. Som en del vet så gjorde clozapine de att de vita blodkropparna blev allt mindre så var tvungen och sluta med dessa. I och med att jag slutade tvärt så blev jag sjuk och höll på och tappa livet och insjukna I psykoser. Tog ganska lång tid och rehabilitera. Hade Psykoser som aldrig släppte samt mediciner som aldrig verkade. Det Verkade som mina roster tog mina mediciner och lämna mig utan. Mina roster kändes verkligen verkliga så antog dessa för djävular. Det har gått 10 år och först nu så börjar mina mediciner verka. Jag känner mig jättebra på dessa mediciner. De gör så att systemet I kroppen liksom drar igång och jag funkar väldigt bra socialt den är verkligen hjälpen nu när jag börjar friskna till. Jag är inte lika trött längre och den får mig att gå upp och fungera som vanligt. Den har gjort mig till mer funktionell än jag var innan jag insjukna. Har någon annan denna medicin undrar jag. Har ni haft samma positive hjälp av denna.
Mer
4 år 2 månader sedan #1221194 av Richard
Svar från Richard i ämnet Solian
Hej o välkommen!

Solian är ett ett ganska ovanligt läkemedel, men jag har för mig att några här har eller har haft det. Har själv ingen erfarenhet av Solian.
Mer
4 år 2 månader sedan #1221210 av Geta
Svar från Geta i ämnet Solian
Hej och välkommen!

Vad positivt att du börjar friskna till.
Mer
4 år 2 månader sedan #1221375 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Solian
Några här har använt Solian, men bara ett trettiotal i Sverige får Solian. Det är lite starkare än Zyprexa, men svagare än Clozapine, Nackdelen är prolaktinhöjning, som också Risperdal har. I USA finns snart det nya antipsykotikat Caplyta, som kan vara intressant för dig att prova för effekten liknar lite Clozapine.