Abilify, erfarenheter?

Mer
4 år 2 månader sedan #1223775 av Hermine
Hej, det var längesedan jag var här
Är det någon med erfarenhet av Abilify?
Jag har gått på Abilify sedan i somras och har fått svåra problem med ångest av den.
Nu funderar jag på att sluta.
Någon med liknande erfarenheter? eller helt andra erfarenheter? Eller vad som helst som kommer upp angående detta läkemedel?
Mer
4 år 2 månader sedan #1223779 av idefix
Svar från idefix i ämnet Abilify, erfarenheter?
Hej Hermine!

Jag har själv Abilify, men när jag sattes in på den fick jag enorm ångest. Det löste sig dock med att jag fick ett tillägg av Venlafaxin som är ett antidepressivt läkemedel. Nu mår jag (nästan) som en prins!
Mer
4 år 2 månader sedan #1223781 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Abilify, erfarenheter?
Som Idefix fick jag också extrem ångest så jag slutade tvärt
Mer
4 år 2 månader sedan #1223795 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Abilify, erfarenheter?
Jag tar så låg dos Abilify (5 mg) så jag märker inte av någon ökad oro. Sover 10 timmar per natt mot 8 utan medicin och 12 timmar om jag tar dubbla dosen.

Tycker A stabiliserar humöret och tar bort paranoia. Skönt att bli av med. Har provat nästan alla kopior och fastnat för Aripiprazol Medical Valley. Brukar skämta om att "de glömt tillsätta biverkningarna".

Prata inte med hat i munnen!
Mer
4 år 2 månader sedan #1223805 av 1Dave
Svar från 1Dave i ämnet Abilify, erfarenheter?
Helnöjd med bytet till Abilify Maintena 400mg plus 5mg tablett för 5 månader sen.
Kan gråta och skratta ordentligt igen.
Har mycket mer energi dessutom.

/Dave
Mer
4 år 2 månader sedan #1223810 av krokus
Svar från krokus i ämnet Abilify, erfarenheter?
15mg Abilify på morgonen, och jag har en hel del ångest, främst generell med katastroftankar.

Däremot vet jag inte om det är pga Abilify, eller om ångesten finns där av andra orsaker.