Om man inte får byta läkemedel

Mer
4 år 2 veckor sedan #1236874 av Bjorn
Hej jag undrar vad man gör om man inte får byta läkemedel. Jag har sedan några år sen haft psykos och är diagnostiserad med schizofreni och går på behandling med Abilify. Jag har tydliga negativa symtom som adenoni svag livslust omotiverad trött..

Vill byta till reagila som kan hjälpa negativa symtom och hört från andra användare så som att det var en livsförändrare för dem.

Vad gör jag nu? Finns det nån myndigheter man kan vända sig till. Vad tro ni att det beror på jag vill ju må bättre men vad sitter det i? :roll:
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
4 år 2 veckor sedan #1236921 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Om man inte får byta läkemedel
Ta upp det med din behandlande läkare.
Mer
4 år 2 veckor sedan - 4 år 2 veckor sedan #1236923 av Nissegossen
Kallas kommunikation, visa vad du skrivit här och vad jag och övriga svarar för din behandlande läkare PAL patient ansvarig läkare utskrivet. Prata med denne beskriv med egna ord hur du känner dig på Abilify och be om att få pröva den medicin du vill ha mot sjukdomen. Ett blankt nej? begär sekond opinion, det har du rätt till.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 2 veckor sedan by Admin1.
Mer
4 år 2 veckor sedan #1236926 av Bjorn
Tackar ska träffa en läkare snart och ska ta upp det igen och sen få en förklaring på det hela
Mer
4 år 2 veckor sedan #1237073 av Admin1
För att få Reagila måste man ha negativa symptom. Här och frågorna N1-N7 kan du se hur allvarliga negativa symptom du har.
www.viska.se/sjaelvtesterna/mata-psykotiska-nagativa-symptom
Mer
4 år 2 veckor sedan - 4 år 2 veckor sedan #1237078 av Bjorn
Tack admin1 jag hade 25 poäng n1 till n7

Nej kollade fel 37 hade jag i negativa symptom..
Last edit: 4 år 2 veckor sedan by Admin1.