Trötthet pga antipsykotiska?

Mer
4 år 1 vecka sedan #1238146 av Clean
Kan det ibland tas för negativa symtom? Kanske svår fråga att svara på. Men jag ger det ändå ett försök.

Hur blir för er som tar mediciner som är neutrala? Om ni har tagit tröttande mediciner har ni blivit piggare efter byte? Eller netruala? Hur blev det med dom negativa symtomen?
Mer
4 år 1 vecka sedan #1238149 av Geta
Svar från Geta i ämnet Trötthet pga antipsykotiska?
När jag gick från Hibernal till Risperdal, blev jag piggare. Hibernal var ett riktigt sömnpiller.
Mer
4 år 1 vecka sedan #1238152 av Lelle
Svar från Lelle i ämnet Trötthet pga antipsykotiska?
föredrar dom som är tröttande, de har bättre effekt.
Mer
4 år 1 vecka sedan #1238328 av Admin1
Nej, trötthet är ej ett negativt symptom. Avtrubbade känslor, emotionellt tillbakadragen, dålig på svara, passiv/apatisk socialt tillbakadragen, Svårt med abstrakt tänkande, Brist på spontanitet & flyt i konversation och stereotypt tänkande är de negativa symptomen.
Mer
4 år 1 vecka sedan #1238337 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Trötthet pga antipsykotiska?

Clean skrev: Kan det ibland tas för negativa symtom? Kanske svår fråga att svara på. Men jag ger det ändå ett försök.

Hur blir för er som tar mediciner som är neutrala? Om ni har tagit tröttande mediciner har ni blivit piggare efter byte? Eller netruala? Hur blev det med dom negativa symtomen?

negative og kognitive symptomer er vanskeligst å gjøre noe med. Mange nevroleptiske medisiner gir trøtthet, men de individuelle forskjellene er så store at man bare må prøve seg fram.
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
4 år 1 vecka sedan #1238414 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Trötthet pga antipsykotiska?
Jag har en Xeplion som inte är tröttande, personligare föredrar jag det och är glad att nu ha xeplion, har alltid upplevt tröttheten som jobbig.