Vad är fördelen med injektion av antipsykotika?

Mer
4 år 4 veckor sedan #1238658 av Melody
Jag undrar om kroppen skyddas om man tar injektion kontra tabletter med avseende på upptag , metabolisering och utsöndring av läkemedel?

Är det skonsammare mot kroppen??
Mer
4 år 4 veckor sedan #1238659 av Geta
Ja, det går inte genom levern.
Mer
4 år 4 veckor sedan - 4 år 4 veckor sedan #1238661 av Melody
Abilify inj metaboliseras/utsöndras i lever och Xeplion i njurar...

Fattar inte fördelen således rent kroppsligt??
Förutom jämnare upptag över månaden och mindre risk för återfall då ingen dos glöms bort.
Last edit: 4 år 4 veckor sedan by Melody.
Mer
4 år 4 veckor sedan #1238663 av Geta
Nissegossen har fått injektioner sedan mitten av 1970-talet och har inte varit inlagd sedan 1986.
Mer
4 år 4 veckor sedan #1238665 av Nissegossen
Injektioner; färre inläggningar den dyrare medicinen vägs upp genom färre inläggningar samt att man mår bättre, det blir billigare jämfört med tabletter då man oftare kräver inläggning dessutom ser personal dig var 14de dag och kan fånga upp dig tidigare ett bättre mående och som jag. jag har inte varit inlagd sedan årsskiftet 1986-1987 samt att jag tror att man får ett längre liv. Injektioner är en win win i det långa loppet

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 4 veckor sedan #1238766 av Admin1
Fördelen är färre psykoser främst, men Clozapine är lika bra som depåinjektion för färre avbryter den tablettbehandlingen. Men 20 % avbryter depåinjektioner, men då vet psykiatrin om det.