Vad är fördelen med injektion av antipsykotika?

Mer
4 år 4 veckor sedan - 4 år 4 veckor sedan #1240029 av IngeF

Nissegossen skrev: Pga mediciner som ger muntorrhet som är konstaterat får vi som hjälp ett kort för att få tandvård på det s.k högkostnadsskyddet, det innebär att ett besök hos tandläkare och tandhygienist går på högkostnadsskyddet går kostnaden över beloppet man får betala, det blir efter ingen kostnad för tandvård utan man kan säga att det är gratis. Politiker har sagt att man inte skall se fattig ut pga dåliga tänder. Det har gjort att jag har fullt garnityr i munnen genom proteser.

Fram til 2003 gav nevrologiske diagnoser som CP og MS automatisk rett til fri tannbehandling. Nå betaler vi fullpris.
Last edit: 4 år 4 veckor sedan by Admin1.
Mer
4 år 4 veckor sedan #1240032 av memphis
Trots medicinerna är jag faktiskt väldigt blöt i munnen. Har jag alltid varit och det är nog därför mina tänder är så pass bra som de är, trots att jag inte gått till tandläkare på många år.

Jag hatar att gå till tandläkaren. Jag HR så mycket spott så det känns som jag ska kvävas av det när jag ligger där med öppen mun. Men nu ska jag iaf gå till tandläkaren i maj har jag fått en tid. Jag ska nämna innan hen börjar att jag kvävs av saliven.
Mer
4 år 4 veckor sedan #1240034 av Geta
Har inte heller blivit torr i munnen av medicinen. Det verkar vara en myt med torrheten.
Mer
4 år 4 veckor sedan #1240039 av memphis
Det som oroar mig mest med injektion är om man på något vis börjar må dåligt av det, och om man då måste må dåligt i en hel månad, tills vaccinet går ur? Med tabletter är det ju lättare, de sitter bara i ett dygn.
Mer
4 år 4 veckor sedan #1240041 av IngeF

Geta skrev: Har inte heller blivit torr i munnen av medicinen. Det verkar vara en myt med torrheten.

Zeldox gir økt spyttsekresjon. Men Nozinan om kvelden gir alvorlig munntørrhet om morgenen. Jeg bruker begge.
Mer
4 år 4 veckor sedan #1240063 av Admin1
Clozapine, Zyprexa och Seroquel ger nog mest muntorrhet.