Vad är fördelen med injektion av antipsykotika?

Mer
4 år 3 veckor sedan #1240151 av Cider
Har man inte rätt till tandvårdsstödet längre om man går från tabletter till injektioner? Om det tandvårdsstöd man beviljats grundar sig enbart på muntorrheten och därmed sämre tandhälsa?
Mer
4 år 3 veckor sedan #1240156 av Nissegossen

Cider skrev: Har man inte rätt till tandvårdsstödet längre om man går från tabletter till injektioner? Om det tandvårdsstöd man beviljats grundar sig enbart på muntorrheten och därmed sämre tandhälsa?


Jag har fått hjälp då jag både har injektion och tabletter. Detta för jag behövde den hjälpen tidigare och var på FK och var påstridig, men då fick jag inte det. Långt senare dök det upp det s.k. gröna kortet, min psykiatriker god kände min begäran, jag gick till min tandläkare och hon intygade muntorrhet sedan fick jag det beviljat, tandvårdskortet måste de varje gång kolla upp om det blivit någon ändring, men det är byråkratiskt jag har det alltså tillsvidare

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 3 veckor sedan #1240158 av Geta
Idag är det nog svårare att få tandvårdskort. Man ska få det om man inte är kapabel att själv sköta sina tänder. Vid LSS är det nog lättare att få tandvårdskort.
Mer
4 år 3 veckor sedan #1240169 av Nissegossen
En politiker har uttalat sig om att det inte skall gå att se om en är fattig så hon försvarar tandvårdskortet att det inte skall synas på tänderna att man är fattig. Som en tandläkare sade om mina proteser, det här är ingen lyx, du behöver det för kunna tugga maten.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 3 veckor sedan #1240171 av Cider
Hört talas om ett sånt tandvårdsstöd som utgår ifrån hur funktionsnedsättningen påverkar ens förmåga att sköta sina tänder. Utöver det vissa i LSS målgrupp kan beviljas.
Mer
4 år 3 veckor sedan #1240284 av Admin1
Tror inte tandvårdstödet förloras av depåinjektion för Nissegossen har depåinjektion och tandvårdsstöd.