jag har tagit mig igenom alla blodtesterna - snart!

Mer
4 år 6 dagar sedan - 4 år 6 dagar sedan #1239419 av Lelle
sedan jag fick Klozapin, 10 januari 2020 - har jag nu genomgått 15 blodtester, blivit stucken i armvecket med en nål och de fyller upp i ett blodrör! De tar 1 rör för oss som testas med Klozapin.

Nu återstår det endast 3 tester kvar sedan blir det mer sällan jag testas, 1 gång på 4 veckor.

Alla blodresultaten från varje test har varit BRA!, jag tolererar Klozapin och utvecklar inte agranulocytos.

Känns så skönt att jag snart är igenom det värsta! Men jag har bett om den såkallade "BUTTERFLY-nålen", jag fick vetskap om den och det gör alltid mindre ont med BUTTERFLY-nål.

Jag har också bett om litet plåster på där vi stuckit, ett litet plåster så det inte kommer inte kontakt med armhåret, för då gör det ont att ta bort.

Men som sagt, jag är snart igenom allt, tagit mig igenom detta!
Last edit: 4 år 6 dagar sedan by Lelle.
Mer
4 år 6 dagar sedan #1239422 av Fantasio
Grattis! Jag är så lat att jag tycker en gång i månaden är jobbigt. Men du fixar det.
Mer
4 år 6 dagar sedan #1239425 av Lelle
tack! så skönt att det mesta är snart förbi. har du haft tillgång till butterfly-nål?
Mer
4 år 6 dagar sedan #1239426 av Fantasio
Nej. Jag har aldrig hört talas om den/det.
Mer
4 år 6 dagar sedan - 4 år 6 dagar sedan #1239432 av Lelle
risken för att det gör ont är mindre med den.

har testat 3 tillverkare med klozapin: Actavis, TEVA och Sandoz.

TEVA är en dålig tillverkare, har förekommit att tabletterna gått sönder lite när man tar ut dem från kartan! Fortsätter vidare på Sandoz.
Last edit: 4 år 6 dagar sedan by Admin1.
Mer
4 år 6 dagar sedan #1239543 av Admin1
Det har föreslagits att blodproven skall tas bara ett år. Efter ett r är bara risken 0,1 % för skada på vita blodkropparna. Första året är risken 1 %.