Lämplig ersättare till Clozapine?

Mer
3 år 10 månader sedan #1254421 av Lelle
jag har varit duktig och kämpat mig igenom 4 månader och flera dagar med tydliga biverkningar varenda dag om och om igen och även genomgått 18 blodprover varje vecka.

i 131 dagar har jag tagit klozapin och glad att det ändå blivit så långt hittills!! Klozapin som anses vara den mest effektiva. Men jag vill inte gå 1 dag för mycket i onödan på den p.g.a biverkningar.

Men sedan 10 januari är ett tag sen och säkert har Klozapin stabiliserat hjärnkontoret mycket under denna tid och jag kan säkert ta ett annat svagare preparat som fungerar och slippa biverkningar men att jag inte får återfall. Efter tiden på Klozapin kan kanske rätt mycket så svagare preparat hålla i sig. Det jag försöker säga är att efter tiden på ett starkt preparat kan jag gå till ett mildare och så på så sätt slippa biverkningar! Men vilka kan det röra sig om?? Vill höra era åsikter.

Men med tydliga biverkningar varje dag i 131 dagar har jag ändå gått igenom. Och inte bara den bördan! Utan även massa blodprover !!
Mer
3 år 10 månader sedan #1254430 av Maxjohan1983
:rotfl

Ingen orkar ge dig råd då du aldrig följer dem. Jag har nog nämnt resperdal till dig här på forumet 10 gånger. Men du lyssnar inte ens med ett öra verkar det som.

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
3 år 10 månader sedan - 3 år 10 månader sedan #1254431 av Lelle
tiden på clozapine var inte slösad - men nu tror jag att jag behöver inte den något mera.

10 gånger var överdrift, faktiskt. Motivera varför Risperdal, så kanske du kommer längre!
Last edit: 3 år 10 månader sedan by Lelle.
Mer
3 år 10 månader sedan #1254433 av Maxjohan1983
Klart jag måste motivera också! Hahaha.

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
3 år 10 månader sedan #1254434 av Lelle
Risperdal ger dock emellertid inte de biverkningarna som jag genomlevde på Klozapinet.

dom biverkningarna förekommer inte med Risperdal.
Mer
3 år 10 månader sedan #1254438 av Maxjohan1983
Annars kan du även pröva med Haldol. Men den kan ge tardiv dyskinesi vid höga doser.

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln