Lämplig ersättare till Clozapine?

Mer
3 år 10 månader sedan - 3 år 10 månader sedan #1254527 av Nissegossen

Okinon skrev:

Nissegossen skrev: Jag kan rekommendera Trilafoninjektioner som jag har, medicinen skall ligga i det terapeutiska fönstret, det du borde göra Okinon är att be din psykiatriläkare om ett blodprov och där kolla halten av medicin och där kan en läkare se om du är för högt doserad.


Jag vet inte hur det är för dig, men rekommenderar. Jag hade biverkningar, vilket jag inte skall ha, den ssk jag hade då ville inte ge mig lägre dos, utan hon sade jag får ge en läkartid, så ni får prata.

Jag mötte läkaren och sade jag är för högt doserad, pekade på ssk varpå läkaren säger vi tar ett blodprov för att mäta halten av medicinen i blodserum. Nästa gång ssk kom sade hon det trodde jag inte, jag fick lägre dos och fick det konfirmerat vad jag och dåvarande läkare och den ssk som var med att vi kunde i samförstånd öka dosen eller minska den utan att fråga läkaren, men det var vid det tillfället både en annan läkare och annan ssk.

Det har gjort att all personal på mottagningen vet om det.
Idag har de respekt för vad jag säger.

Jo det har blivit väldigt lyckat för dig och jag är glad att det funkar för dig!

Men lite mer info, hur ofta tar du injektionen ? Pris? Tas den i armen? Några biverkningar, hade du inte ens någon biverkan i början ens?

jag tar injektionen var fjortonde dag, Har haft den sedan 19.80 har den men mycket biverkan och använder darfor den tillsammans med quetian nar har den pga av long tid det forsta vi skulle var att vi skulle traffas hemma i en lagenhet priset ar over tusen kronor for varje forpackning du hamtar ut

Injektionen tas 14de dag och injektion satt i skinkan övre yttre kvadranten alltså inte i armen och var försiktig allsa inte satta
nagon pa pottan
Förpackningen med ampuller kostar över en tusenlapp per förpackning det är 10 ampuller och varar i 20 veckor, då den tas var 14de dag

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 10 månader sedan by Nissegossen.
Mer
3 år 10 månader sedan #1254533 av Zoidar
"Trilafon" går ju få på licens om man är spruträdd också, under namnet Peratsin.

Anchored in Christ ✟

Mer
3 år 10 månader sedan #1254556 av Clean
Jag har en vän som får sprutan med trilafon varannan vecka. Han blev helt frisk. Idag tar han sin spruta och har inte haft det minsta psykoser är i sex år har han hållit sig frisk.
Mer
3 år 10 månader sedan #1254614 av krokus
Shit, vad ni citerar mycket, gärna långa romaner dessutom! Det blir jobbigt att läsa.

Hur som helst, håller jag med Maxjohan om att många psykiatrer inte verkar veta vad de pysslar med. Ibland känns det som att de chansar när det gäller antipsykotiska mediciner. "Ja men den här medicinen kan vi prova!", och förresten, vadå "vi'? Det är den stackars patienten som går upp i vikt eller får andra otrevliga biverkningar. :väggen

(De läser i Fass och tror därmed att de är högre stående varelser. Läsa lär man sig vid 7-års ålder.)
Mer
3 år 10 månader sedan #1254618 av Geta
Biverkningar-det är sånt man får ta sa en läkare till mig. Det gällde dyskinesier. Det vill säga ryckningar i ansiktet.
Mer
3 år 10 månader sedan #1254621 av Miika
Jag har en vän som tar Risperdal i injektionsform och han hackar med tänderna, är det en biverkan månntro?