Lämplig ersättare till Clozapine?

Mer
3 år 10 månader sedan - 3 år 10 månader sedan #1254626 av Nissegossen
Flyttade till ny klinik, överläkaren där sade, den här medicinen skall du ta, vi kan droga ned dig så du går som en zombie, men det är inte önskvärt, vi kommer att ge minsta möjliga dos, det gör att du har symptom men har mer av intellektet kvar.

Jag anammade det och har därefter kunnat sänka ännu mer på dosen. Vilken medicin, just Trilafon

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 10 månader sedan by Nissegossen.
Mer
3 år 10 månader sedan #1254641 av IngeF
Psykiatri er alt for psykologisk. Ingen burde praktisere uten å være nevrolog.
Mer
3 år 10 månader sedan #1254677 av Admin1
Clozapine är starkast och hjälper där andra antipsykotika inte hjälper. Biverkningar är beroende av dos. Lägre dos mindre biverkningar. Det kan gå att sänka dosen och lägga till Risperdal för starkare effekt. Solian är alternativet till Clozapin och 10 % starkare än Zyprexa.
Mer
3 år 10 månader sedan #1254685 av Nissegossen
Kan vara tardiv dyskenesi ofrivilliga ryckningar, han borde inte ha den medicinen mer, då man blir helt konstig i ansiktet ingen vill ha det jag lovar, har inte sett det på många år, det var då många äldre på sjukhuset jag var, de var kroniker, då de låg på sjukhuset har jag sett svåra ryckningar på dem ge ofrivilliga ryckningar i ansiktet riktigt störande, din kompis borde prata med sin läkare om byte av preparat det går inte över ens med medicin han borde så snart som möjligt byta medicin

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 10 månader sedan #1254686 av Miika
Tack! ska ta upp det med honom
Mer
3 år 10 månader sedan #1254689 av Nissegossen
Har för mig att den nya medicinen man tar blodprover på när den sätts in är den bästa vid tardiv dyskenesi

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum