Biverkningar

Mer
3 år 8 månader sedan #1266062 av Geta
Svar från Geta i ämnet Biverkningar
Brist på motion kan ge förstoppning.
Mer
3 år 8 månader sedan #1266064 av Lejonhjärta
Svar från Lejonhjärta i ämnet Biverkningar

Geta skrev: Brist på motion kan ge förstoppning.


Det också, ja. Men det finns knappt möjlighet att få någon motion inne på psyket. Därför blir folk förstoppade.
Mer
3 år 8 månader sedan #1266066 av Geta
Svar från Geta i ämnet Biverkningar
Det kan finnas en motionscykel på avdelningen. Sedan brukar ångestdrivna patienter gå fram och tillbaka i korridoren hela tiden.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 8 månader sedan #1266069 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Biverkningar
Jag fick det förklarat för mig att just stillasittandet kan ge magbesvär. Jag brukar gå mycket i korridoren, men det hjälpte inte.
Mer
3 år 8 månader sedan #1266070 av Geta
Svar från Geta i ämnet Biverkningar
Förstoppning kan bero på ångest.
Mer
3 år 8 månader sedan #1266071 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Biverkningar

Lejonhjärta skrev:

Fantasio skrev: Vilka mediciner kan ge förstoppning? Jag fick det under minst en inläggning och fick något sliskigt att dricka.


I princip alla anti-psykotiska läkemedel kan ge förstoppning, ät mer fibrer.

Lactulos är sött, ges mot förstoppning på psyket. Fick det också.


Lactulus köpte jag för egna pengar. tills Ingrid här på sidan gav mig tipset om Inolaxol den är portionsförpackad tar en till huvudmålet, tyckte det var hårda kristaller varför jag använde en matsked och svalde en med vätska, för min del vatten, sedan en sked till för resten och svalde med vatten, ingen ide att lägga den i maten, kristallerna gav sig till känna där också. Ingrid sade att hon gjorde likadant själv. Så Lactulos var länge sedan nu och jag fick reda på att Quetiapine var orsaken till förstoppningen fråga Geta och Admin när de häcklade mig för att jag tog mig till sjukhus akuten. Nu mera finns en vårdcentral på andra sidan av huvudbyggnaden de hänvisade mig dit. En läkare sade, det är inget bråck utan bara fortsätt med Lactulos, Inolaxol tog jag upp med min psykiatriker och har en stor jäkla förpackning den tror jag räcker ett år. Den går på högkostnadsskyddet. Då med recept på den. Inte så lätt att få ut skiten, man tror varje sekund att allt kan komma i byxorna man är skitnödig och samtidigt gör det ont och även om det trycker på får man inte ut det och det är verkligen att det bokstavligt gör skitont

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum