Risperidon plus Abilify

Mer
3 år 8 månader sedan #1268427 av martina
Svar från martina i ämnet Risperidon plus Abilify
Såg att Invega har längre halveringstid än Risperidon. Tar man den en gång per dag med måltid?Annars biverkningar som liknar dem av Risperidon.
Mer
3 år 8 månader sedan #1268434 av krokus
Svar från krokus i ämnet Risperidon plus Abilify
Jag har haft Abilify+Risperdal en gång i tiden. Tyvärr fick jag mensrubbningar och svampinfektioner. Gick då över till Abilify+Invega, men gick upp i vikt och slutade därför med Invega.

Detta var många år sedan, och jag minns inte doserna exakt. Tror det var 15mg Abilify och 1mg Risperdal. Jag minns däremot att jag mådde förjävligt. Paranoia och självmordstankar.
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
3 år 8 månader sedan #1268445 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Risperidon plus Abilify
Man tar Invega på morgon utań måltid eller med tar du Invega utan måltid måste du ta den utan måltid även fortsättningsvis och tvärtom om du tar med måltid.
Mer
3 år 8 månader sedan #1268518 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Risperidon plus Abilify
Risperidon brukar vanligen ge trötthet första veckan, så man sover längre då. 2-4 mg Risperidon per dygn är normaldos, men vissa har bara 1 mg. Oftast tolereras risperidon väldigt bra av de flesta.
Mer
3 år 8 månader sedan - 3 år 8 månader sedan #1268539 av martina
Svar från martina i ämnet Risperidon plus Abilify
När jag hade 2 mg risperidon var det för lite. Vid 4 mg fick jag mensbortfall, svår förstoppning osv. Ska jag ha risperidon måste jag kombinera den med något...

Förstärker Cymbalta effekten av Abilify?
Last edit: 3 år 8 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 8 månader sedan #1268670 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Risperidon plus Abilify
Det kan vara så att effekten av Cymbalta blir starkare med Abilify. Abliify används ibland för att förstärka effekten av antidepressiva.