Sällskap inlagd

Mer
3 år 8 månader sedan #1268642 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Sällskap inlagd

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 8 månader sedan #1268664 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Sällskap inlagd
Risperdal brukar fungera bra för de flesta. Vanligast är nog hormonella störningar för kvinnor.
Mer
3 år 8 månader sedan #1268890 av Hermine
Svar från Hermine i ämnet Sällskap inlagd

Admin1 skrev: Risperdal brukar fungera bra för de flesta. Vanligast är nog hormonella störningar för kvinnor.


O NO jag som är jättekänslig för hormonella störningar... har du källa?
Mer
3 år 8 månader sedan #1268894 av Geta
Svar från Geta i ämnet Sällskap inlagd
Har tagit Risperdal från 1998. Har inte fått hormonella störningar.
Mer
3 år 8 månader sedan #1268898 av krokus
Svar från krokus i ämnet Sällskap inlagd
Tips på serier... "Skam" finns på svt-play, om du inte sett den redan.

"Atypical" på Netflix.

"Älska mig" på Viaplay.


Angående Risperdal, hade jag 1mg och fick mensrubbningar. Då var jag 22år. Jag slutade med den medicinen efter kanske 3 månader, just pga biverkningar.
Mer
3 år 8 månader sedan #1268904 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Sällskap inlagd

Maxjohan1983 skrev:

Hermine skrev: Hej Geta, det lät ju väldigt lågt jag är uppe i 4...

Jag har 4 mg per dag. Det funkar bra förutom att jag inte har lika mycket energi som för 10 år sedan. Har haft den sedan 2010.


Allmänt att medlemmar på viska.se kommer tillbaka när de blir sämre, inte en tanke att stanna utan när de inte längre behöver viska, slutar de skriva då de ju mår bra och tror att de känner sig friska.

sedan när de får ett recidiv kommer de tillbaka. Ingen kritik Hermine. Bara är så, här får man stöd och alla vet det. Önskar dig frisk igen, se till att sköta medicinerna och se till att sova, så slipper du inläggning. Samt att du bör kunna se hur dina psykoser kommer se mönstret ta mer utav det icke vanebildande medicin att sova på. Även ditt antipsykotika. Jag har tragglat detta i många år nu.

Det är ett råd jag ger då jag hållit mig borta från inläggning sedan årsskiftet 1986-1987. Det är det att det konceptet att känna igen hur en psykos börjar för en själv och då tar mer att sova på och en dagsdos extra med det antipsykotika man har.

Fråga läkare nu när du ändå ligger inne och fråga denne hur mycket utav den medicin för att sova när du känner av och vet att det kan vara psykos på gång, hur mycket medicin du kan ta för sömnen och även ditt antipsykotika.

För att ta högsta möjliga och en gräns hur mycket du har lov till. Ett måste att ha med läkare i detta. Detta är också som jag fått frågan om att gå över från injektioner till tabletter, jag sade ett blankt nej till det utan behöll injektioner har du möjlighet att kunna få injektioner så har du en kontinuitet där du träffar en injektionssköterska för injektioner var 14de dag,

Då träffas ni och ssk fångar upp dig när du mår sämre och ser ju direkt om du inte mår bra. Se till att läkaren i samråd med ssk i ett möte tillsammans att du och ssk kan öka, sänka dosen utan klartecken från läkaren. Det gjorde jag och gör jag

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum