Sluta med nikotin

Mer
3 år 7 månader sedan #1270827 av Geta
Svar från Geta i ämnet Sluta med nikotin
På min tid var det tufft att röka.
Mer
3 år 7 månader sedan #1270829 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Sluta med nikotin
Nä jag har aldrig gjort något pga ”tufft”. Men det är en vanlig anledning har jag förstått.
Mer
3 år 7 månader sedan #1270840 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Sluta med nikotin
De coola gick ut och rökte på rasterna medan vi andra stannade inomhus (gymnasiet). Jag rökte ibland för syns skull men när jag på allvar blev fast för nikotinet, var jag 19

Sedan har jag slutat fyra ggr i livet men dumt nog börjat igen när olika händelser knackat på. Men numer, cirka fem år, har jag blossat på el-cigaretter vilket är överlägset bäst, bättre en cigaretter.

Men jag ska sluta även om det blir svårt.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
3 år 7 månader sedan #1270841 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Sluta med nikotin


Har nikotin med vikt att göra? Rökte ju i ca 20 år, men minns inte om det inverkade på vikten, men sämre kondis än vanligt hade man. Jag tror när man slutar, att man börjar tröstäta.

Vars är världen på väg?
Mer
3 år 7 månader sedan - 3 år 7 månader sedan #1270876 av Lejonhjärta
Svar från Lejonhjärta i ämnet Sluta med nikotin
Jag blev en vanerökare först då jag blev inlagd första gången. Det var en tid då det fanns rökrum på psyket och tv:n stod där inne. Började snusa för några år sedan, då jag ville unna mig nikotin utan en massa illaluktande rök.

Lägg några av pengarna som skulle gått till nikotin i en burk varje kväll. Vid årsskiftet, 1/1 2021 så har ni en hel del sparat, lägg de på nåt riktigt roligt. Endast ett litet tips, det finns mycket annat också som ni kan göra för att peppa er själva att lägga av. Det som är svårast är ju att inte börja igen.

Och ja, just det... Använd tråden här också. :D

Jocke skrev: Har nikotin med vikt att göra? Rökte ju i ca 20 år, men minns inte om det inverkade på vikten, men sämre kondis än vanligt hade man. Jag tror när man slutar, att man börjar tröstäta.


Man tröstäter nog mest i början... iallafall jag, då jag försökt sluta eller gjort ett uppehåll.

När man är rökare så har man en ganska omedveten tendens att äta fetare mat. Godare att röka en efteråt. Eller nåt...
Last edit: 3 år 7 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 7 månader sedan #1270939 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Sluta med nikotin
Snusar men har inga planer på att sluta, snus är istället förutsättningen för att inte röka. Av två onda ting väljer man det minst onda.

jag ger er en eloge för att ni kan klara det

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum