Hur kunna må bra?

Mer
3 år 7 månader sedan - 3 år 7 månader sedan #1270868 av Lelle
mår förjävligt. Det är som om jag slits mitt itu.

mina depressionssjukdomar började tidigt, blev påtagligt när jag var bara 14 år.

Klozapin har dålig stämningsstabiliserande effekt. jag orkar inte mer att vara såhär.

Men Klozapin är bra för att undvika psykos. och det är flera antipsykotika som inte passar mig.

Seroquel får jag demens på. På Nozinan får jag grova hungerkänslor. Senaste gången på Olanzapin fick jag kort effekt av den och började gå upp i vikt i raketfart. Och effekten mot psykosen var kort, den höll inte hela dygnet. Zeldox blir jag för trött av och jag måste ta den ihop med föda, vilket inte jag gillar. Invega har ingen effekts alls, inte ens en liten stund. Abilify blir det hungerkänslor och massa viktökning på och väldigt svårt att sova! sömnen är ju A och O.


men kan inte ha det så här heller som jag nu har det på Klozapin. jag har bara den medicinen och 'är redan söndersliten i måendet och kan inte ha det såhär.

Vad tror ni jag kan göra?? Ser någon något sätt som kan bli en ljusning för mig??

Jag frågar. kanske jag kunde lägga till en låg dos av Zyprexa för bättre mående? Vilket är bäst att lägga till samtidigt när man äter Klozapin? Det är mest det jag undrar. Syftet är att må bättre!
Last edit: 3 år 7 månader sedan by Lelle.
Mer
3 år 7 månader sedan #1270869 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hur kunna må bra?
Man brukar må bättre på lägre doser av antipsykotika.
Mer
3 år 7 månader sedan #1270871 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Hur kunna må bra?
Jag vet inte svaren på dina frågor men jag hoppas du får må bättre.
Mer
3 år 7 månader sedan #1270874 av Lelle
Svar från Lelle i ämnet Hur kunna må bra?
mått så dåligt så mina ögon börjar bli livlösa.....
Mer
3 år 7 månader sedan #1270875 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Hur kunna må bra?
Tråkigt. Och tufft. Ingen borde få må dåligt. Gud sviker oss.
Mer
3 år 7 månader sedan #1270877 av Lelle
Svar från Lelle i ämnet Hur kunna må bra?
jag behöver professionell hjälp