Hur kunna må bra?

  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
3 år 8 månader sedan #1270890 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Hur kunna må bra?
Du kanske kan prata med din läkare om du får prova att bli insatt på en antidepressiv medicin, själv passar jag inte heller ihop med Seroquel men däremot med Quetiapine, hungern efter att jag tagit 300 mg vid 21.00 har lagt sig. Tar du den för stämningstabilisering tar du dosen på kvällen.
Mer
3 år 8 månader sedan #1270921 av krokus
Svar från krokus i ämnet Hur kunna må bra?
Okinon,
Antidepressiva läkemedel finns massvis! Annars undrar jag om du har en meningsfull vardag? Vad gör du om dagarna?
Mer
3 år 8 månader sedan - 3 år 8 månader sedan #1270954 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Hur kunna må bra?
Jag har en låg dos på Injektioner med den gamla medicinen Trilafon jag mår bra på den och behöver knappt ha medicinen Akineton mot biverkningarna på den medicinen, däremot på kvällen då jag tar Quetiapine för att sova, då behöver jag verkligen ha Akineton, bägge kickar in efter en timme, problemet borta. vill nämna för dig Okinon att på Trilafon har jag inte legat på avd sedan årsskiftet 1986-1987.

Man prövar ju mediciner mår man inte bra på några, svårt, men pröva en annan ha din läkare med dig i detta då det är mycket svårt att hitta en medicin det är mycket individuellt vad som passar en själv. Självklart skall man må bra på den medicin som passar man står på

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 8 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 8 månader sedan #1270956 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hur kunna må bra?
Problemet är om du lätt blir psykotisk på låg dos av antipsykotika. Hög dos för med sig besvär.
Mer
3 år 8 månader sedan #1270961 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Hur kunna må bra?

Geta skrev: Problemet är om du lätt blir psykotisk på låg dos av antipsykotika. Hög dos för med sig besvär.


1980 fick jag byta till klinik 2 till 4 där fick jag ny överläkare han sade. Du skall byta medicin till den här och visade mig Trillafon, vi kan droga ned dig som en zombie men det är inte önskvärt, vi skall prova ut minsta effektiva dos, men har kvar symptom kvar av din sjukdom men att bevara mer utav ditt intellekt jag har sänkt dosen flera gånger, senast förra året i december.

Lägre dos det märks på biverkningarna som Geta skrev. Den läkare jag hade på klinik 2 hade tillstånd från socialstyrelsen att utföra högdosbehandling jag lovar er, ni vill inte vara med om det. Jag var hos honom i hans läkarrum på kliniken, han frågade mig vilka mediciner vill du ha? Jag sade nozinan, vilken styrka? 100 mg, hur många, största möjliga, han sade mer? Jag sade mogadon, hur många, största möjliga, bra man skall ta till rejält. Jag gick ned till Sjukhusapoteket och åkte hem med sjukhusburkarna på 1000 st vardera

Men gissa vilka biverkningar alla hade på avd, ni skulle må illa av att se oss där och vara rädda att råka ut för den läkaren

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 8 månader sedan #1270962 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Hur kunna må bra?
Ett litet tips är lååånga promenader. Det brukar höja stämningsläget.

Anchored in Christ ✟