Fluoextin

Mer
3 år 8 månader sedan #1272128 av Kattis35
Fluoextin skapades av Kattis35
Hej fick ju fluoextin förra vintern mot att jag var deppig o orkeslös. När jag började vägde jag 83 kg och det var i november. Nu sedan förra vintern har jag gått upp till 89kg Har nu slutat med fluoextinet ... Funderar nu på att försöka klara mig på abilify. Kunde då gå ner i vikt då iallafall. Försökte medans jag åt fluoextinet men totalt hopplöst o tröttheten tog över för jag orkade ej träna.

Har ju schizoaffektiv men får hoppas att jag klarar mig med enbart abilify. Tror att jag har bland diagnosen.
Ni andra som har schizoaffektiv undviker ni SSI eller??

Det känns som ju mer röra med tabletter desto tröttare blir man...
Ha en bra kväll alla ni! Kram Kattis
Mer
3 år 8 månader sedan #1272129 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Fluoextin
Har Sertralin 50mg. Jag har svårare att gå ner, men nästan säker på det inte beror på den, utan antipsykotikan. Behöver du SSRI finns det ju några olika att prova.

Anchored in Christ ✟

Mer
3 år 8 månader sedan #1272130 av mormor1
Svar från mormor1 i ämnet Fluoextin
Skitmedicin. Jag gick upp 20kilo på några mån. Fanimej otroligt och dom TROR inte ens på en. Man gastar för döva öron. En söt flicka får kanske uppmärksamhet av gubbarna.
Mer
3 år 8 månader sedan #1272133 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Fluoextin
Jag har bara fettomediciner. Seroxat/Paroxetin SSRI har haft sedan 2006. Absenor 2006, Seroquel/Quetiapine 2012, Zyprexa/Olanzapin 2018 och Abilify 2020 (på ett ungefär). Men jag tror Quetiapinet som har den största skulden. Man blir inte hungrig men fettet verkar lagra sig ändå. På tio år har jag gått upp 20 kg och då var jag ingen liten hind innan heller.

Fluoextein är det svenska namnet för världsberömda Prozac men har väl inte fått samma genomslag här som i USA t ex. Här skulle jag tro, inte veta, att Cipramil/Cipralex/Citalopram är vanligast. Själv har jag som sagt Paroxetin som visserligen har tappat i effekt men ändå gör sitt jobb. Den är inte så vanlig p g a biverkningarna men är rankad som effektivast mot depression, ångest och tvång.
Mer
3 år 8 månader sedan - 3 år 8 månader sedan #1272139 av wasp
Svar från wasp i ämnet Fluoextin
Last edit: 3 år 8 månader sedan by Admin1.
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 8 månader sedan #1272154 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Fluoextin
Jag har faktiskt testat alla antidepressiva. Det har varit tufft. Fick nyligen cipralex och är för första gången nöjd det finns inga jobbigheter och bra effekt. Har inte gått upp i vikt. Får cipralex främst mot min OCD och paniksyndrom! Hade innan en kort stund seroxat men fick rejäla biverkningar så jag slutade med den. Seroxat var absolut den bästa antidepressiva jag har käkat mot min OCD och paniksyndrom! Men biverkningarna var hemska. Tyvärr.