Dessa mediciner tar jag idag mot mina besvär!

Mer
3 år 6 månader sedan #1291232 av Amandara
Haldol, sertralin 25 mg, lamotrigin sen jag sparkade ut lithium, levaxin. Och så sömnmedicinerna: lergigan, melatonin, imovane och olanzapin. Jag har ändå svårt att komma till ro på kvällen trots alla sömnmediciner. Har tänkt på det på sistone att jag borde se över sömnmediciner. Vården gör inget sånt om inte jag ber om det. Alla medicinändringar de senaste åren har kommit på mitt initiativ. Har börjat tycka att jag tar för mycket sömnmediciner och får för dålig effekt.
Mer
3 år 6 månader sedan #1291267 av Cosmos
Att du tar så mycket sömnmedicin och ändå inte sover låter inte bra. Men bara Imovane är väl riktig sömnmedicin? Försök få något annat snabbverkande också. Synd att man inte skriver ut Flunitrazepam (Rohypnol) längre men du kan väl försöka? Du är ju ingen missbrukare säger du och då finns det inget hinder för att få the real thing.
Mer
3 år 6 månader sedan #1291294 av Amandara
Ja jag ska försöka få något bättre. Fick teralen en gång men blev så borta dagen efter så det har aldrig testats igen. Men skulle vilja prova en gång till, för att se om det är likadant nu. Rohypnol kände jag inte till.
Mer
3 år 6 månader sedan - 3 år 6 månader sedan #1291304 av Nissegossen
Amandara,

Osökt vill jag säga att pröva Quetiapine var beredd första gången på att sömnen kan komma snabbt trots att man alltid börjar på 50mg vilket alltid är begynnelsedosen trots att man kan ge upp till 900mg men du sover vad jag tror på 50mg första gången tar nu själv 150 mg till natten och sover på det. Den enda mera medicinen är en tablett Lergigan men den sover jag förutan för sömnen.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 6 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 6 månader sedan - 3 år 6 månader sedan #1291313 av Admin1
Amandara,
Har du några psykossymptom? Har man psykossymptom kan antipsykotika vara bra för sömnen t.ex tillfällig doshöjning.
Last edit: 3 år 6 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 6 månader sedan #1291329 av Moonlight2
Jag har använt seroquel i många år, ett plus är att den fungerar mycket bra för sömnen. Iallafall för mig.