Tvång?

Mer
3 år 1 månad sedan #1325038 av Kattis35
Tvång? skapades av Kattis35
Hej jag fick en höjning av abilify pga att jag kände mig rastlös...20mg..bekymret är att jag kände mig orolig i kroppen  o svårt att ta mig för saker. Jag sitter bara o ringer hela tiden. Kan det vara tvång?!? Ska utvärdera medicinhöjningen om några veckor men har ju samma beteende. Kanske blivit lite lugnare eller  jag vet inte. Lite tröttare har jag blivit. Snart provat allt men inget hjälper...
känner att det kommer bli svårt att utvärdera medicinen. Någon fler som känner igen detta? 
Mer
3 år 1 månad sedan #1325046 av Klanggedin
Svar från Klanggedin i ämnet Tvång?
Kan bara säga att medicinerna är där för att hjälpa och man behöver ge dom lite tid.. Annars att sitta i telefon hela tiden med kompisar tyder väl på uttråkning eller ensamhet? Att ringa till psykiatrin stup i kvarten kan va flera olika saker..

Jag vill gärna ha en varm känsla i kroppen. Det är viktigt.
Mer
3 år 1 månad sedan #1325048 av Nobel
Svar från Nobel i ämnet Tvång?
Fick akatisi av höga doser av aripiprazol, vilken försvann efter en dossänkning. Kan det vara så att du har akatisi? För mig kändes det som att jag inte visste var jag skulle ta vägen - kände mig orolig alla vakna timmar.
  • Hope
  • Besökare
  • Besökare
3 år 1 månad sedan #1325086 av Hope
Svar från Hope i ämnet Tvång?
Låter som akatisi som Nobel nämner och inte tvång. Man blir sjukligt rastlös. Att röka cigg hjälper mot den här sjukliga rastlösheten för mej och för många andra.
Mer
3 år 1 månad sedan #1325103 av Kattis35
Svar från Kattis35 i ämnet Tvång?
Förstår inte riktigt hur läkaren tänkte när han ökade dosen då. Ja kanske förklarat dåligt. Ja hope o nobel det kan mycket väl vara så.
Mer
3 år 1 månad sedan #1325107 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Tvång?
Jag blev sjukt rastlös av abilify. Om medicinen du tar inte funkar finns det andra att prova. För mig tog det 10 år innan jag fick den medicin som klickar för just mig, haldol. Önskar att jag kunde ha fått den tidigare, det hade sparat mycket lidande. Det finns många olika antipsykotika och vi fungerar alla lite olika med olika mediciner. Det finns inte 2 personer i världen som ser exakt lika ut samma är det med biokemin. Lite olika. Även om vi är mest lika mer än olika så finns det små variationer. Och där kickar olika antipsykotika in lite olika.