Tvång?

Mer
3 år 1 månad sedan #1325151 av hans52
Svar från hans52 i ämnet Tvång?
Jag har Latuda mår bra av den det vill säga att jag inte har någon rastlöshet märker att den fungerar bättre om man tar den till frukosten det verkar som att mat boostar den.
  • Hope
  • Besökare
  • Besökare
3 år 1 månad sedan #1325162 av Hope
Svar från Hope i ämnet Tvång?
Vad du än gör Kattis! Testa INTE haldol. Haldol är den antipsykotiska som dödar flest nervceller i hjärnan av alla mediciner som idag skrivs ut. Man borde inte skriva ut den över huvud taget. Det finns mycket bättre mediciner.
Mer
3 år 1 månad sedan #1325202 av Klanggedin
Svar från Klanggedin i ämnet Tvång?
jag har latuda.. ända begränsningarna med den är att man ska ta den med mat (350 kcal) samt att den har lite svagare effekt än andra preparat vilket leder till att man behöver högre doser och därmed ökad risk för biverkningar, akatisi där ibland,.
Mer
3 år 1 månad sedan #1325301 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Tvång?
Abilify ger rastlöshet eller ångest hos 25 %. Abilify är värst på detta. Latuda kan ge rastlöshet också, men i mindre grad. Rastlösheten kan avta efter en tid.
Mer
3 år 1 månad sedan #1325347 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Tvång?
Bäst har Zyprexa/Olanzapin varit, d v s den som jag har nu. Trilafon var också bra men inte tillräcklig för att mota bort vanföreställningar. Idag har jag dessa långt bak i huvudet så medicinen hjälper. Men jag vill ändå försöka mig på ett medicinbyte p g a den viktökning som Zyprexa ger. Zeldox ska vara viktneutral, men är den bra?
Mer
3 år 1 månad sedan #1325362 av hans52
Svar från hans52 i ämnet Tvång?
Har för mig att Latuda är en vidare utveckling av Zeldox.