Aldrig temporär doshöjning

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 1 månad sedan #1327258 av Fantasio
En gång har jag fått tillfällig medicinhöjning. Jag var inlagd och bad dem smacka på rejält med Oxascand för att se om mina kroppsliga symptom gick över. Jag fick en mindre doshöjning ett par dagar, men bättre än inget.

Varje gång jag blir inlagd ska de in och peta i medicinlistan. Till exempel fick jag byta styrka på Zypadhera-injektionen och ligger kvar på den högre dosen. Clozapinet gillar vården att höja, men inte sänka.

Förstår inte vården att man kan hamna i en svacka? Man försämras, men så börjar man må bättre ibland. Då tycker jag att doserna ska sänkas, men icke.
Mer
3 år 1 månad sedan - 3 år 1 månad sedan #1327260 av Klanggedin
Tror det finns en tidschema för hur länge man bör gå med höjd dos.. 6 månader tror jag inte är orimligt?!
Jag fick gå med zyprexa tills mina psykoser lagd sig och jag "stabil" det var cirka 9 månader, sen gick dom över till latuda som jag har nu..
Kan tillägga att jag drack i fredags och dagen efter kom alla min symptom tillbaka... Inte behagligt.
Last edit: 3 år 1 månad sedan by Klanggedin.
Mer
3 år 1 månad sedan #1327280 av krokus
Svar från krokus i ämnet Aldrig temporär doshöjning
Fantasio,

Fast dina svackor kan bero på att du inte alltid tar kvällsdosen. Clozapine har väl ganska kort halveringstid? Admin har säkert koll! 
Mer
3 år 1 månad sedan #1327284 av Klanggedin
Fattar inte varför vi sitter och ältar det här om och om igen?!
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 1 månad sedan #1327346 av Fantasio
Jag har varit uppe i 700 milligram Clozapine, men står nu på 300. Så visst kan man få dossänkning, men det var bara för att Zypadhera sattes in.
Mer
3 år 1 månad sedan #1327644 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Aldrig temporär doshöjning
Om man tvärt slutar med Clozapine kan en stark psykos snabbt komma. Samma sak skall visst gälla för Seroquel/Quetiapin.