Skriv i Upp till Kamp!

Mer
19 år 3 månader sedan #7811 av Admin1
Ni kanske kommer ihåg att jag har pratat om att utge en pdf-bok med självhjälpsråd. En provupplaga är nu färdig, som jag skall finslipa något ytterligare. Den heter Upp till Kamp!

Jag tänkte förutom att ha självhjälpsråd också ha vittnesmål från medlemmar på sajten, som har lite längre erfarenhet av sjukdomen - helst minst 5 år. Tanken är att ni skall berätta om er kamp att bli friskare och vad som varit viktigt för just dig. Det kommer att bli en sektion efter råden, som kommer att heta något i stil med:
Hur jag gjorde mig friskare! Medlemmar på Viska avslöjar sina hemliga knep.
Sätt en egen titel också på ditt bidrag och försök att i den välja den
viktigaste faktorn t.ex. Böner räddade mitt liv!
Du kan posta dina bidrag i denna tråd så läggs de till boken senare.

Ni kan kolla hur provupplagan ser ut genom att ladda ner den här:
www.viska.se/Kamp.pdf
Mer
19 år 3 månader sedan #7818 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Skriv i Upp till Kamp!
Ja, just det blir ett eget kapitel för var och en. Det bör handla om hur man betett sig för att förbättras. Saker som förbättrat och försämrat en. Man behöver inte vara återhämtad, men man bör ha några års erfarenhet av sjukdomen så man har passerat den svåraste tiden.

Väldigt bra att du ställer upp och skriver. Jag hoppas att andra också gör det.
Eftersom ganska många kanske skriver blir 20 sidor kanske för mycket för en person, men 10 sidor bör nog gå bra. Man behöver inte skriva långt heller. Det räcker med ett par sidor också.

Jag hoppas att få använda Scorns tavla Blickar på omslaget. Jag har kontaktat henne idag, men hon har inte hunnit svara ännu.
Mer
19 år 3 månader sedan #7824 av crump
Svar från crump i ämnet Skriv i Upp till Kamp!
får man vara anonym - även om familj och vänner vet om min sjukdom så känns det lite kymigt att lägga ut det i tryck!
Mer
19 år 3 månader sedan #7827 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Skriv i Upp till Kamp!
Hej Admin! Hur jag skall formulera mig vet jag inte, men jag har funderat lite på hur jag blev en överlevare.

Så om jag skriver något kommer överskriften att vara[i:1wawi7kx] [u:1wawi7kx]Jag en överlevare.[/u:1wawi7kx][/i:1wawi7kx]Om jag sedan kommer att kunna ge några goda råd om hur min överlevnads strategi har varit, som är tillämpar för andra vet jag inte riktigt ännu.
Vi får se, jag återkommer med förhoppningsvis en användbar text.
Med vänlig hälsning. Nisse.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
19 år 3 månader sedan #7832 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Skriv i Upp till Kamp!
crump,

Jag menade att du kan skriva, som crump. Det finns inget krav på att uppge det riktiga namnet i boken.

Nissegossen,

Det låter väldigt bra med ett överlevnadsavsnitt. Precis vad nyinsjuknade behöver läsa om.
Mer
19 år 3 månader sedan #7851 av tryskey
Svar från tryskey i ämnet Skriv i Upp till Kamp!
jag skriver också gärna... mitt sätt har varit skrivandet i sig ju.