Välkommen till nya forumet!

Mer
5 år 2 månader sedan - 5 år 2 månader sedan #1122541 av Nissegossen
:lol: Senase :lol: Tror det kan ha med senap att göra :D

Gör du egen senap¸ Skånsk senap? Jag fick göra jobbet till jul övertog från far min. Min mor hade en porslins bunke med en spricka i och enda användningen var till att mala senap i.

För ändamålet hade de en gammaldags kanonkula den och bunken hade jag i knäet och jag rullade runt kanonkulan och allt eftersom tillsatte jag vatten teskedsvis. Min mor sade skall du ha den till lutfisken får du absolut inte ha ättika i den för då skär sig såsen
Ja, man kan tillsätta annat för en senap och kan göra sin egen unika senap. Senap skall man göra, ju längre du mal desto starkare blir den, numera för starkt för mig


Själv har jag en mortel och gör den i

Denna får godkänt av mig, när det är slut på senap tar jag bort allt vad påsatt papper och absolut fina glas att dricka ur speciellt whiskyglas on the rocks

supercostablanca.es/en/food-items/423-gr...ot-330g-mostaza.html

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 2 månader sedan by Nissegossen.
Mer
5 år 1 månad sedan #1130361 av krokus
Svar från krokus i ämnet Välkommen till nya forumet!
Admin1,
Nu står det "Senase inlägget först" igen, istället för "Senaste".
Mer
5 år 1 månad sedan #1130408 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Välkommen till nya forumet!
När forumet uppgraderas så ändras språkfilerna. Tidigare har jag använt gamla språkfiler, men de fungerade inte denna gång och därför missade jag detta. Nu är det fixat.
Mer
4 år 10 månader sedan #1153033 av Fantasio
Jag har länge undrat varför det i lite äldre trådar man återupplivar inte finns med citationstecken. Det står"quote" och nån siffra. Bara nyfiken, ingen kritik.
Mer
4 år 10 månader sedan #1153038 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Välkommen till nya forumet!
Det är ett fel som uppstod vid bytet av forum. Det går att korrigera manuellt av moderatorerna.
Mer
4 år 9 månader sedan #1162760 av Fantasio
Om den bästa sajten:

Imorgon har Viska funnits 10 år på internet. Viska startade den 11 september 2001 och ett par timmar innan terrordådet i New York. Det var bara en enkel hemsida på Passagen med nyheter om schizofreni. Namnet Viska valdes för att det var lätt att komma ihåg och för att man gärna viskar om schizofreni och inte talar öppet om det. Sidan utvecklades med ramar och ett enkelt forum med knappt någon aktivitet. Du kan se här hur Viska såg ut då.