Anonym eller inte

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
5 år 4 månader sedan - 5 år 4 månader sedan #1109525 av Fantasio
Vissa här är rätt öppna med sig själva. T ex Richard, som lagt ut en hel del om sig själv. Hur är det med dig? Inga större svårigheter att lista ut vem jag är, men då skulle en massa skåpmat ältas och det blir tröttsamt, även fast jag inte kommer att delta i den eventuella diskussionen.

En kompis är rolig. Han skapade två konton under namnen "Skogsfinnen" och "Roten". Minns ni "dem"? Han valde namen så att jag skulle känna igen dem (jag sa en gång "kort i roten" o det gillade han). En av avatarerna var Marsupilami från serien Spirou (där jag knyckte mitt namn ifrån) för att göra det än mer tydligt. Han tröttnade snart och har inte synts till på åratal. Jag har inte brytt mig om att söka efter honom här, jag vet ju att det är han.

Jag tror tyvärr min storasyster vet vem jag är. Mindre bra. Vi pratar inte om så mycket av värde, så hon frossar i det jag skriver här. Antar att min kontaktperson anar/vet vem Fantasio är. Mitt elokventa sätt, ni vet. Dessutom googlade psykiatrin upp mig under min första vistelse på nedlagda 27:an utan att så att säga konfrontera mig efteråt. Vad de ska ha myst, en kändis på avdelningen. Anledningen att jag vet det är att läkaren (en schysst snubbe, egentligen) bluddrade om vem jag var, han nämnde saker jag inte sagt ett ord om i en förhandling om fortsatt tvångsvård. Lite fult gjort.

Är du mån om din anonymitet, om du ens har en? Varför? Varför inte? För mig är Viska enda stället där jag kan vara allvarlig. Mamma blir arg på mig om jag skriver grejer på Facebook och min syster ger mig en isande tystnad. Därför mer lättsamma saker där. Viska, vår tillflyktsort? Fast nu menar jag vad du gör på Internet i stort, inte bara här.

Tillägg: Blev lite mycket om just Viska. Får ibland upp en ruta att vem som helst kan se vad jag gör på nätet. Klickar bort den. Om det har med ämnet att göra.
Last edit: 5 år 4 månader sedan by Fantasio.
Mer
5 år 4 månader sedan #1109534 av wasp
Svar från wasp i ämnet Anonym eller inte
Ganska anonym. Många vet i vilken stad jag bor, det är allt!
Mer
5 år 4 månader sedan #1109550 av Geta
Svar från Geta i ämnet Anonym eller inte
Jag vill vara anonym men vet inte om någon råkat räkna ut vem jag är. Fantasio, jag vet att du bor i Norrköping. Mer vet jag inte om dig.
Mer
5 år 4 månader sedan #1109557 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Anonym eller inte
Jag trivs med att vara anonym här på Viska. På Facebook kan man inte lufta vad som helst. Där får man träna sig på att vara så frisk som möjligt. Det är skönt att slippa tänka på det här.

När man är anonym undanhåller man en del information om sig själv. Det blir nog så även om man går ut med namn och bild. Man kan aldrig berätta allt om sig själv. Huvudsaken är att man är sann med det man säger.

Jag tänkte en gång skapa ett konto för en delpersonlighet av mig själv och se vart det ledde, men kom på att det var i sjukaste laget. Man ska helst inte uppmuntra dåliga sidor av sig själv på det viset.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
5 år 4 månader sedan #1109581 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Anonym eller inte
Jag minns både Skogsfinnen och Roten, varför kommer jag ej ihåg.
Mer
5 år 4 månader sedan #1109600 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Anonym eller inte
Folk har sagt till mig att jag är en offentlig person och det opponerar jag inte emot

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum