förslag på ny citeringsfunktion

• PsychoWard
  • PsychoWard Profilbild Författare till inlägg
  • Platinamedlem
  • Platinamedlem
Mer
26 nov 2019 15:37 - 26 nov 2019 15:39 #1206552 av PsychoWard
förslag på ny citeringsfunktion skapades av PsychoWard
har märkt att det blir mycket tydligare, och har svårt att inbilla mig att det bara är för mig.

t-ex när man länkar till en tråd-url så kanske det skulle kunna transformeras till en bild liknande det här:

och när man citerar någon så skulle det kunna se ut så här:

om Admin orkar med sånt givetvis, behövs hjälp med att googla upp kod eller liknande så kan jag hjälpa till.

Hebrews 5:1 For every high priest taken from among men is ordained for men in things pertaining to God, that he may offer both gifts and sacrifices for sins:
Senast ändrad: 26 nov 2019 15:39 av PsychoWard.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Mer
26 nov 2019 15:51 - 26 nov 2019 15:52 #1206554 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet förslag på ny citeringsfunktion
Forumet eller Kunena som det heter har en citeringsfunktion, som fungerar och vi får hålla oss till den. Om man lägger in specialkod måste man ändra varje gång forumet uppgraderas dvs 5-6 gånger per år. Sedan finns risken för säkerhetsluckor och buggar om man lägger till en egen kod och inte bra det heller.
Senast ändrad: 26 nov 2019 15:52 av Admin1.

• PsychoWard
  • Platinamedlem
  • Platinamedlem
Mer
26 nov 2019 16:09 #1206555 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet förslag på ny citeringsfunktion
borde gå att göra ett script som gör det automatiskt vid konvertering tycker jag men givetvis öppnar det upp för buggar så förstår om det inte är intressant.

sökte genom deras forum och hittade ingen liknande funktion.

Hebrews 5:1 For every high priest taken from among men is ordained for men in things pertaining to God, that he may offer both gifts and sacrifices for sins:

Mer
26 nov 2019 16:39 #1206558 av Admin1
Du kan ju skriva kod som fungerar och skicka till Kunena Teamet eller fråga om de kan ändra citeringen till det som du vill ha.

• PsychoWard
  • Platinamedlem
  • Platinamedlem
Mer
26 nov 2019 17:41 - 26 nov 2019 18:05 #1206571 av PsychoWard
jag lämnade ett förslag på deras forum: www.kunena.org/forum/119-Feature-Request...-quote-functionality

btw så är det lite märkligt att ha "kunena" i sökvägen istället för "forum". kan tänka mig att det blir lite sämre googleträffar pga det. vilket du iofs borde kunna kolla lätt genom att jämföra loggarna.

viska.se/kunena/om-viska/57273-forslag-pa-ny-citeringsfunktion/edit/1206571

Senast ändrad: 26 nov 2019 18:05 av PsychoWard.

Mer
27 nov 2019 17:08 #1206828 av Admin1
Att kunena är sökvägen beror att före Kunena hade vi ett phpBB3 forum och det hade forum, som adress. Därför var jag tvungen att ha kunena för att skilja sig från det gamla forumet.

• PsychoWard
  • Platinamedlem
  • Platinamedlem
Mer
27 nov 2019 17:18 - 27 nov 2019 17:21 #1206838 av PsychoWard

Admin1 skrev: Att kunena är sökvägen beror att före Kunena hade vi ett phpBB3 forum och det hade forum, som adress. Därför var jag tvungen att ha kunena för att skilja sig från det gamla forumet.

www.viska.se/forum/ länkar en rätt märkte jag.

men inte länkar som: www.viska.se/forum/allmn-diskussion

kommer ihåg att det fanns plugins på nått webbhotell/server som jag använde för flera år sedan, som gjorde att 404 felsidorna gjordes om till en sökfunktion som sökte genom min hemsida för sidor/produkter som liknade de orden man skrivit fel i addressen med.

de flesta av dessa länkar verkar vara helt körda:

artiklarna bara? funkar

Senast ändrad: 27 nov 2019 17:21 av PsychoWard.

Mer
27 nov 2019 18:42 #1206857 av Admin1
För gamla felaktiga adresser på Viska finns i Joomla en redirect-funktion. Vissa gamla felaktiga adresser är redirektade till den rätta, men inte alla. De flesta stora sajter som t,ex tidningar struntar i att korrigera felaktiga adresser, men Viska försöker göra detta. Det finns speciella program som fixar detta automatiskt men de stora sajterna struntar i detta.

Sidan laddades på: 0.173 sekunder