Jag tar en paus

Mer
4 år 1 månad sedan #1229601 av Recard2016
Jag ska ta en paus från viska. Känner mig som person med invandrarbakgrund i familjen o en familj som lidit stort under fascism och nazism helt enkelt inte trygg på en sida med öppen rasism, fascism och t.o.m. nazism. Folk pratar med nazister som länkar nordfront som om de vore vanliga människor.

90 % etniskt svenskar som den ända rättigheten de verkar bry sig om är ”rättigheten att vara rasist”. Synd för jag trodde att jag hade hittat hem när jag hittade människor med samma diagnos, men jag kan inte relatera till er alls och känner mig inte det minsta hemma. En sida där det största hotet mot folk är att tvingas tänka själva.
Mer
4 år 1 månad sedan #1229609 av Kloppe
Svar från Kloppe i ämnet Jag tar en paus
Håller med. Det är lite väl mycket rasism/främlingsfientlighet på Viska. Jag är inte inne ofta, men det är nästan alltid dessa höger-populisiska uttalanden. Kanske skiter de flesta med diagnos i hur de uppfattas av andra. Men det ser inte så bra ut.

Det blir bättre och bättre dag för dag.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
4 år 1 månad sedan #1229614 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Jag tar en paus
Synd att du vill ta en paus från viska, för mig är du en frisk fläkt som står för engagemang och idealism mot en brokig omvärld här på viska som står för en viss rasism som dem väljer att kalla för ifrågasättande av hur invandringen ska gå till. För dig med invandrarbakgrund så kan jag förstå att det känns hotfullt när det t.o.m länkas till nordfront.

Kampen mot SD får föras vidare av oss som nog är delvist politiskt medvetna om vilken framtid som väntar om SD får makten i ngn form på riksnivå. Jag tycker det är konstigt att ingen annan reagerade på att nordfront länkades in på viska.

Hädanefter kommer jag som en konsekvens försöka sluta lägga in kristna bilder på viska, och rikta mitt engagemang så att fler kan känna sig trygga här på siten. Jag vet att en syndikalist blev ihjälskjuten i sitt hem för flera år sedan, av en jag förmodar var nazist. Så långt ska det inte gå här. Välkommen tillbaka när det har rensats lite här på viska!

Vars är världen på väg?
Mer
4 år 1 månad sedan #1229616 av Geta
Svar från Geta i ämnet Jag tar en paus
Vem har länkat till Nordfront? Vet inte ens vad Nordfront är.
Mer
4 år 1 månad sedan #1229620 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Jag tar en paus
Stanna Rechard. Du är en prisma i diamanten som behövs. Vi måste få debattera på Viska, det gör du ur din utgångspunkt och jag ur min utgångspunkt och alla andra. Synd om du försvinner.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
4 år 1 månad sedan #1229622 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Jag tar en paus
Nordfront är en nazistiskt organisation!

Vars är världen på väg?