Tackar Geta!

Mer
3 år 2 månader sedan #1322359 av Geta
Svar från Geta i ämnet Tackar Geta!
I början var jag rädd för att jag inte skulle få ihop tillräckligt för hänt i veckan. Idag brukar det inte vara några problem.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
3 år 2 månader sedan #1322362 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Tackar Geta!

Geta skrev: Jocke vill ha synpunkter på bildhörnan.

Ja, en del människor vill pådyvla mig, att de inte förstår var jag skriver eller menar? Därför kan jag inte söka in mig på den lätta banan, utan jag bör ha ledtrådar till hur jag når den bana av människor som viska främst söker sig till! 



För mig är spöket varken en han eller en hon utan ett "det" Och inte ett hen! Jag hör ju ngt som jag inte kan kategorisera som antingen han eller hon!

Vars är världen på väg?
Mer
3 år 2 månader sedan #1322364 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Tackar Geta!
Jag antar att du menar mig Jocke. Men jag har svårt för ord som inte betyder någonting utan bara finns med ändå. Det gör att hela meningen blir omöjlig för mig att förstå. Jag vet ju att du har en hörselnedsättning och att ditt användande av suspekta ord kommer därutav. Men jag försöker verkligen förstå!
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
3 år 2 månader sedan #1322366 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Tackar Geta!
Men Cosmos! Jag menar inte bara dig, utan jag menar att det är främst män som aviserar att de inte förstår mig i första taget, utan de vill att jag förklarar för dem vad jag menar på ett mer lättfattligt sätt. Men jag tycker personligen att jag försöker undvika abstrakta termer, men av vissa kräver jag kanske mer utav, vilket nog är helt fel av mig.

Inom min personkrets så ingår det både människor som förstår mig även mina suspekta termer, medan andra har svårt att uttrycka sig på korrekt svenska. Jag förstår den senare kretsen lite bättre eftersom dem inte använder sig av omöjliga ord, men jag försöker beskriva svåra ord för dem så att de kan använda sig av de termerna så de blir mer lättförståeliga.

Men de som uttalar sig, att de inte förstår mig, kräver att jag förklarar mig. Att det finns en mening med vad jag säger. Jag vet inte hur det går till att samtala på ett vanligt sätt, de flesta blir trötta på att behöva upprepa samma ord gentemot mig, så de pratar helst med folk som hör direkt vad de pratar om.

Vars är världen på väg?
  • IM
  • Besökare
  • Besökare
3 år 2 månader sedan #1322394 av IM
Svar från IM i ämnet Tackar Geta!
Veckobrevet var bra och upplysande, intressant artikel om antidepressiva mediciner medicineras i för låga doser för effekt.
  • Hope
  • Besökare
  • Besökare
3 år 2 månader sedan #1322398 av Hope
Svar från Hope i ämnet Tackar Geta!
det har skett ett missförstånd. jag jobbar med hemlösa och utsatta katter 2 ggr i veckan. jag ber om ursäkt för missförståndet. jag tänker katter är som personer eller individer då dom är kännande som oss människor.