Forumångest

Mer
17 år 3 månader sedan #57932 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Forumångest
Visst ska vi vara öppenhjärtliga och dryfta svåra problem... bara på ett varsamt sätt... jag tycker att friheten från censur är en av de saker som gör Viska så bra...
Mer
17 år 3 månader sedan #57946 av Evillynn
Svar från Evillynn i ämnet Forumångest
Jag trivs bra på viska för att det känns som att jag inte är ensamen. Att bara en person skulle tro på mig är något jag velat länge och att jag ska tas på allvar och kunna få stöd från någon som förstår. För första gången kan jag prata om vad jag egentligen upplever och känner och kanske hitta förklaringar till mina egna problem genom vad andra skrivet. Tvivlar på att jag har schizofreni, men jag känner ändå igen mig. Känner inte att ni ser mig som en klagande och överdrivande borderline-snorunge. Glad att jag hittade er.

Pöss pöss pöss på varenda en av er <3
Mer
17 år 3 månader sedan #57967 av Geta
Svar från Geta i ämnet Forumångest
Till en början blev jag chockad, som Isa-Alise nämner, att det man skriver kan dyka upp på andra ställen som sökord.
För något år sedan var jag mycket paranoid och ångrade det mesta som jag skrev.
Då kunde jag gå in 15 ggr per dag på Viska och blev mer och mer förvirrad.
Nu är jag bättre medicinerad och ransonerar besöken på Viska.
Då fungerar det bättre.
Mer
17 år 3 månader sedan #58001 av Affektivitet
Svar från Affektivitet i ämnet Forumångest
Jocke! Du är paranoid! Varför skulle du inte kunna gå ut och vara dig själv! Och detta utan skygglappar! Eller är du rädd för att inte kunna stå för vad du säger! :cry:
Mer
17 år 3 månader sedan #58003 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Forumångest
Förlåt! Nissegossen oreggad!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
17 år 3 månader sedan #58014 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Forumångest

Gäst skrev: Jocke! Du är paranoid! Varför skulle du inte kunna gå ut och vara dig själv! Och detta utan skygglappar! Eller är du rädd för att inte kunna stå för vad du säger! :cry:



Ja, man kan säga att jag har paranioda böjelser! Jag försöker naturligtvis vidga ögonfältet! Som sagt, jag vill bli accepterad för att jag spelar olika roller, beroende på omgivning. Jag står naturligtvis för vad jag säger!

Var det inte du som var missnöjd med min slogan(du fick mig att ändra det flera ggr!), ett tag var du missnöjd med avataren! Och sist hackade du på mig med mitt alias!

Jag har som sagt var flera personer att ta hänsyn till! Och ännu känner jag inte att tiden är mogen för ett fullt framträdande! Isa-Alise antydde lite grann med att man skulle vara försiktig med vad man säger, eftersom hon tror att denna forum numera är en del av samhällsdebatten?

Jag tycker personligen vi alla bör ställa oss frågan, vad är viktigt(eller oviktigt)att dryfta? Du tar hela tiden åt dig som en "svamp" en viss moraliskt ställningstagande som egentligen kan tolkas som rätt eller fel!

Vi alla bör ha rättigheten att släppa fram det som stör oss i våra vardagliga rutiner! Maktimperialismen försöker begränsa människors sätt att dryfta sin vardag! Maktfullkomligheten anser sig ha rätten att döma till sin egen fördel.

Jag kan bara säga dig Nisse, att människor ofta inte är så snälla som man kan tro i vissa lägen! Maktlösheten är det som präglar oss psykiskt sköra, att vi inlemmas i dem friskas villkor! Indoktrineringen går ut på att bryta ned motståndet hos den svage. Manipulationen ser vi faktiskt ganska högt upp i hierarkin! Så tyvärr, problemet är att man måste klargöra sitt ställningstagande gentemot dessa krafter som vägrar lyssna!

Vars är världen på väg?