Forumångest

Mer
17 år 3 månader sedan #57889 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Forumångest
Nä, men vissa saker ångrar man att man skickat iväg!

Det finns andra forum också! Man lär sig!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
17 år 3 månader sedan #57901 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Forumångest
Det jag främst märkt här är att vissa fruktar att bli identifierade när de postar här. En gäst löste problemet genom att ständigt posta under nytt namn. Han hade visst skrivit ett 100-tal inlägg på det viset. Ofta tror jag att man fruktar att vården eller anhöriga skall känna igen en.

För medlemmar så går det att ändra eller radera inlägg. Oftast ändras inläggen och radering är inte lika vanligt. Det har hänt några gånger att gäster önskat att jag skulle radera inlägg. Oftast beror det på att man är rädd för att anhöriga skall läsa det.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
17 år 3 månader sedan #57915 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Forumångest
Admin, kan man ändra, så att man blir anonym som medlem, var man befinner sig för tillfället?

Nissegossen verkar uttala sig självsäkert om att man kan dra lärdomar från andra forum, menar du att marginalerna är mindre på denna forum?

Isåfall har du kanske lite för mycket egna åsikter? Hur många ggr måste man påpeka, att vi alla har olika sätt att tänka på.

Det finns ingen generell mall för hur alla ska betee sig på denna forum!

Vars är världen på väg?
Mer
17 år 3 månader sedan #57917 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Forumångest
Som medlem kan man ju alltid logga ut och posta anonymt som gäst. Den möiligheten finns alltid, men då får man ju inte några poäng.
Mer
17 år 3 månader sedan #57918 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Forumångest
Suck! Jag accepterar att alla har olika sätt att tänka! Men jag brukar kunna stå för det jag säger/skriver!

Allt jag vill alla, är väl! :P

Jag kan ju alltid vara passiv som många andra här på sajten.
Jag har märkt att jag börjar ta mindre och mindre plats här på forumet, men det är bara som det skall vara!

Detta för att äldre skall bereda plats åt de yngre! :lol:

Men jag vet! Jag ÄR snacksaligförklarad! :lol:

Förövrigt ger jag en eloge till Admin! För här är det högre luft, mer space, och det gillar jag!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
17 år 3 månader sedan #57919 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Forumångest
Det verkar som om man inte kan gömma sig för ngn medlem på denna site! Man är alltså utsatt för andras nyfikenhet. Måste det verkligen vara så att alla ska kunna se var man befinner sig, och poängsystemet är bara tomma poäng, som bara visar hur aktiv man är!

Egentligen har jag inte ngn problem med detta, det är egentligen egalt, eftersom jag hoppas dem flesta förstår mina avsikter. Däremot har jag problem med den högra spalten, där vi numreras i en viss följordning som för mig saknar en struktur.

Det kan ifrågasättas om det är slumpens skördar som "rangordnar" den temporära platsen man har. Men jag vet att placeringarna inte stämmer eftersom man kan vara frånvarande som fysiskt person, trots att man står upptagen på listan.

Men andra forum är mer anonymiserade, ska vi verkligen utsättas för en identifikation på denna forum? Klarar vi som psykiskt sköra att vara utsatta för varandras beskådan? Intellektuellt vet jag att ingen kan göra illa mig här! Och ftrågan är återigen, kan vi lita på varandra?

Världen är liten, och man står rätt ensam mot den själsliga utarmningen som ensamheten skapar! Jag tycker vi bör kunna skapa en enighet om vad vi har för mänskliga rättigheter. Vi måste som grupp stå enade mot dem eventuella försämringar som kan vara till dags dato aktuella.

Vissa tjänar på att skapa split i denna kår. Det är den accepterade världen
som försöker skapa kriterier för vilka som ska prioriteras(exempelvis barnfamiljer).

Var kommer vi dysfunktionella in i denna samhällsplanering?

Vars är världen på väg?