Fri från LPT

  • Sebastian...
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
15 år 2 månader sedan #174867 av Sebastian...
Fri från LPT skapades av Sebastian...
Nu är jag fri från LPT och ska börja studera igen. Känns skönt att slippa att tvingas vara på avdelningen och kunna börja med någonting vettigt igen. Blir extremt mycket navelskådande när man bara sitter på avdelningen och konstant diskuterar sin hälsa med andra. I synnerhet när man själv inte orkat ta sig i kragen. Trilafon verkar fungera bra då jag känner mig alltmer normal. I början kunde jag knappt läsa men nu har jag övat upp detta så jag klarar av att läsa böcker igen.

Tänker såhär i efterhand att det är tur att LPT existerar då man inte nödvändigtvis begriper behovet av medicin när man blir intagen till sjukhuset.
Mer
15 år 2 månader sedan #174870 av skord
Svar från skord i ämnet Fri från LPT
låter härligt sebastian, nu är du fri
Mer
15 år 2 månader sedan #174878 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Fri från LPT
Sebastian,

Bra att du slipper LPT. Du får gå vidare i livet nu och det är inga problem att studera för dig! Du är Clever och kan nå mycket långt med studier!

Det är dags för dig att gå vidare i livet! Gör så och tag vara på den här chansen! Önskar dig all lycka, vart du än går tillvarons ocean, där vi med våra problem är att likna med våra vinddrivna exisistenser, som inte
längre kan kryssa med våra vrak till skepp!

Sätt punkt nu och jag önskar dig all lycka i livet, och att du lärt dig navigera dig ifrån blindskären
Nisse

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
15 år 2 månader sedan #174880 av Geta
Svar från Geta i ämnet Fri från LPT
Grattis Sebastian!
Det låter positivt att du sluppit LPT.
Det vet jag att när man varit LPT:ad på sjukhus så
blir man inte av med LPT:n på ett tag. Man är ute
på prov.
Du är mycket ung har jag för mig. Du har livet framför
dig. Du får ta vara på det!
Mer
15 år 2 månader sedan #175128 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Fri från LPT
Grattis till att du slapp LPT:n. Det var ju en bra start på det nya året måste jag säga. Vilken utbildning tänker du att gå på? Lycka till med studierna och livet i övrigt.
Mer
15 år 3 veckor sedan #187274 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Fri från LPT

Sebastian... skrev: Blir extremt mycket navelskådande när man bara sitter på avdelningen och konstant diskuterar sin hälsa med andra. I synnerhet när man själv inte orkat ta sig i kragen.


På ena avdelningen jag var på var det "förbjudet" att diskutera sin sjukdom/diagnoser, jag vet inte riktigt varför, men förmodligen fanns det någon anledning till det.