Privatisering

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
14 år 4 veckor sedan #283217 av Fantasio
Privatisering skapades av Fantasio
Min kp nämnde att psykvården i min stad delvis eventuellt ska privatiseras. Detta låter helt sjukt (!) i mina öron. Är det effekterna av Moderaternas vanstyre eller vad? Hur kan man privatisera vård? Jag betalar skatt och har så gjort sedan jag fyllde 18 och kräver adekvat vård. Själv är hon osäker på sin framtid. Det vore förödande för mig att tvingas byta kp. Vi har byggt upp ett ömsesidigt förtroende för varandra och hon ser direkt när jag mår lite sämre.

Kommer privatisering innebära längre vårdtider? De vill väl mjölka patienterna på så mycket pengar det bara går. 80 kronor om dagen kostar det idag, vad hamnar summan på om det blir privat vård?Det dubbla? Jag är riktigt orolig, inte bara för min egen del. Man får väl se till att magiskt tillfriskna fort som attan. Jag har inte råd att vara sjuk i morgondagens psykvård.
Mer
14 år 3 veckor sedan #283238 av Geta
Svar från Geta i ämnet Privatisering
Är det inte i Skåne som privatisering av psykvården varit på tal?
Hur har det blivit med det?
Mer
14 år 3 veckor sedan #283247 av herA
Svar från herA i ämnet Privatisering
jag går hos en privat ställe inm Å Dom Er bäst i Sverige

så De behöver inte vara negativt .?
Mer
14 år 3 veckor sedan #283250 av herA
Svar från herA i ämnet Privatisering
iaf ledande i sverige
Mer
14 år 3 veckor sedan #283272 av Tikki
Svar från Tikki i ämnet Privatisering
Att det är i privat regi är inget likhetstecken med att det är sämre. Sen tycker jag dock att sjukvård är en samhällelig fråga och ska va helt i offentligägd regi.
  • anonym
  • Besökare
  • Besökare
14 år 3 veckor sedan #283286 av anonym
Svar från anonym i ämnet Privatisering
I Sthlms Läns Landsting, SLL, har ett område (område brukar betyda ca 200'-250' individer) redan privatiserats och ytterligare ett kommer att privatiseras 1 april.
Öppenvården ingår men inte sluten-vården och forskningen. De mobila akuta resurserna kan bli ett problem (eller redan är?)