Angående gruppboende

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
11 år 8 månader sedan #503753 av Fantasio
Vissa onda personer försöker förstöra för mig, ta mitt liv och knyckla ihop det. En riktigt dryg typ bräkte: Gruppboende, gruppboende, gruppboende. Chefen på mitt vuxendagis sa dock att han inte trodde jag behövde det.

Varför blir jag då inte lämnad ifred? Jag har haft kontakt med justitsieministern och förklarat för densamme att jag icke kommer att vika ned mig. Icke!

Det räcker med boendestödet som bara kommer och snokar för någon annans räkning. Har man som jag inte varit inlagd på år bör man lämnas ifred. Uppenbarligen går det bra för mig. Hotar "vården" med gruppboende en gång till så kontrar jag med att avsluta min medicinering. Jag har just inget annat att ta till. Jag är en fullt fungerande människa, detta vägrar psykossektionen i stan att inse. Vaffanculo!
Mer
11 år 8 månader sedan #503758 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Angående gruppboende
Varför tror du att de föreslår gruppboende? Kan det vara för att du isolerar dig hemma och de tror att du behöver mer sällskap? Kan det hjälpa att förklara att du har ett behov av egen tid och inte vill ha att göra med andra människor jämt?
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
11 år 8 månader sedan #503762 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Angående gruppboende
Visst har jag isolerat mig, men bara under semestern. När jag har läkarsamtal får jag stora darren. Kan inte rå för det.
Mer
11 år 8 månader sedan #503866 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Angående gruppboende
När du är sysslolös så får du negativa tankar och börjar oroa dig över saker t.ex att du skall bli inlagd eller att du skall hamna på gruppboende. Sådan oro gör att du blir sämre och mår riktigt dåligt. Du måste försöka undvika att tänka på sådana saker och när sådana tankar kommer så ta en långpromenad som lindrar ångesten. Om du tänker på sådana saker så knäcker du dig själv bara. Att bli inlagd eller hamna på gruppboende kan drabba alla här och den saken får man acceptera för det ingår i paketet så att säga.