Mitt besök hos psykiatrin nyss - nu är det allvar!

Mer
10 år 2 månader sedan #645194 av Richard
Har nyss kommit hem från ett möte med min psykiater, som jag fick en akuttid hos efter "olyckan" föra måndagen. Det var ett bra möte, men nu ställs vissa krav på mig. Jag måste minska ner rejält på alkoholen efter att mina leverprover var höga samt att jag hittar på dumheter på fyllan. O han sa att han kanske inte vill fortsätta behandla mig med Iktorivil om jag dricker som jag gör nu.

Sen tog jag upp mitt eviga problem, sömnen. I natt har jag bara sovit 2 timmar trots att jag tog 250 mg Theralen och 45 mg Imovane. Jag bad om att få prova Heminevrin (har testat en kapsel en gång, men det stack bara i huvudet, men det ska tydligen försvinna snabbt), men han sa att det var en mycket farlig medicin. Ville ha den för att sova på, samt om jag skulle få alkoholabstinens, eftersom jag hört att det ges till alkoholister. Men det gällde de som är mycket kraftigt nedsupna som blir inlagda. Men jag har för mig att några här äter Heminevrin?

Men jag börjar förstå att det inte bara är piller som hjälper en med sömnen. Jag sover för det mesta väldigt mycket, tar Theralen, Iktorivil o Haldol vid 19-tiden o Imovane vid 21-tiden, o somnar runt 22. Sen sover jag till 12 nästa dag. Jag sover alltså alldeles för mycket, o då är det inte konstigt att jag inte kan somna ibland.

Nu ska jag lämna leverprover varannan vecka, så att läkaren ser att jag verkligen drar ner på alkoholen.
Mer
10 år 2 månader sedan #645197 av islaa
Jag vet inte om jag tror på att trappa ner, skulle nog rekommendera ett totalt alkoholstopp. Jag tror liksom det är svårt att ha det på lagom nivå om man en gång blivit beroende av ett preparat, för jag gissar på att du är det av alkohol.

Hursomhelst önskar jag dig lycka till.
Mer
10 år 2 månader sedan #645211 av nettan67
Det är inte lätt med sömnen om den krånglar...hoppas du får bra hjälp med medicinerna. Kramiz :kram
Mer
10 år 2 månader sedan #645249 av Admin1
Hur mycket dricker du per dag ungefär? En gång var jag på en intervju om ett jobb och intervjuaren frågade hur mycket alkohol jag drack. Jag sa att jag dricker ungefär 1 flaska vin varannan vecka. Han blev väldigt glad och sa jag tror dig för alla andra innan har försäkrat att de inte dricker någonting.
Mer
10 år 2 månader sedan #645251 av Richard
Det brukar bli ca 8 starköl, 4-5 dagar i veckan. Läkaren sa även att det finns risk att mitt körkort kan dras in om man är alkoholist. Även om man inte kör bil berusad.
Mer
10 år 2 månader sedan #645256 av krokus
Richard,
Har du provat att sova med kedje- eller bolltäcke? Det skulle annars kunna hjälpa dig med dina sömnsvårigheter. Om du inte har provat, tycker jag att du ska göra det. Prata med arbetsterapeuten på din mottagning.

Tar du alltid 45mg Imovane till natten? Det är ju väldigt mycket. :tänk