Jag och min kp

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 10 månader sedan #1262063 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Jag och min kp
Tack för dina ord, ingrid64marie. Jag tycker att min kontaktperson är rätt kall och okänslig av sig. Ibland i alla fall. Det finns en kvinna som är i min ålder (50+) och hon är oftast gladlynt. Henne skulle jag vilja ha. Men tanken är ju att man ska klara sig själv och ha minimal kontakt med vården. Då spelar det mindre roll vem man har som kp.
Mer
3 år 10 månader sedan #1262075 av wasp
Svar från wasp i ämnet Jag och min kp
Min kp är schysst! Hon ringde igår och hörde hur jag hade det och hur jag mådde.
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
3 år 10 månader sedan #1262080 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Jag och min kp
Det spelar inte mindre roll Fantasio, det spelar en stor roll, viktigt att man trivs och har tillit till sin KP. Ska finnas en ömsesidig respekt för varandra.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 9 månader sedan #1265357 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Jag och min kp
Jag ger min kp en chans till. Fast jag kanske sidsteppar denne och ringer receptionen och begär möte med läkare. Jag vill ha höjd dos benso, min kp ska inte snäsa av mig och säga att jag ingen doshöjning kan få, det är inte kp:n som ska besluta om sådant.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 7 månader sedan #1276065 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Jag och min kp
Ett stort tack till min kontaktperson som inte behagade resa på sin fläskiga gump och besöka mig. Jag var ju bara inlagd på PIVA insläpad av polisen. En annan kvinna kom fram och snackade, hon är kontaktperson åt en som då låg på PIVA. Det är till att ha olika prioriteringar. Sitta och glassa på eget kontor känns så mycket bättre än att möta verkligheten och verkligen utföra sina arbetsuppgifter.
Mer
3 år 7 månader sedan #1276066 av Maxjohan1983
Svar från Maxjohan1983 i ämnet Jag och min kp
Låter som ett praktarsle... var som en kontaktperson jag hade för många år sedan. Han berättade till mig att han inte hört nåt på tre månader från en av sina klienter. Hur vore det att ringa och höra hur han mår? Sa jag till honom.

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln