Boendestöd

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
8 år 1 månad sedan #808778 av Fantasio
Boendestöd skapades av Fantasio
Min kp har tjatat på mig att utöka mitt boendestöd till två timmar per vecka och jag tackade till slut ja. Har haft ett möte med min kp, en boendestödjare och en chef inom kommunen.

Frågan är varför detta blev av. Jag kännner att en timma i veckan är lagom, men nu blir det alltså två.

Min paranoida sida tror att De vill ha koll på mig, vad jag gör och inte gör. Kan det vara så?

Vad gör du med ditt boendestöd?
  • Besökare
  • Besökare
8 år 1 månad sedan #808798 av
Svar från i ämnet Boendestöd
jag har boendestödjare som kommer 1 gång i veckan. jag tycker bara dom är jobbiga. försöker få dom att gå så snabbt som möjligt..
Mer
8 år 1 månad sedan #808820 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Boendestöd
Jag protesterar, boendestöd är bra, de vill ens bästa. Den siste jag hade innan jag blev ålderspensionär hjälpte mig efter att jag blev pensionär och då behövde jag ett nytt bord. Han sade jag skall se vad som finns på ett ställe och han ringde mig trots att jag inte längre hade honom, så kom han upp med ett bord och tog med sig det trasiga och det med den bil de har till förfogande. Han ville bara mitt bästa.
Ta till vara boendestöden och se vad de kan göra för er. Alltså nämn vad ni behöver och fråga vad de tycker och om de kan hjälpa er.

Tänk efter, de är problemlösare!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
8 år 1 månad sedan #808843 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Boendestöd
Man får inte längre åka iväg någonstans med boendestödet här i stan.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
8 år 1 månad sedan #808864 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Boendestöd
Får man bara ha boendestöden tills man fyller 65 år?

Vars är världen på väg?
Mer
8 år 1 månad sedan #808869 av lärjungenMatteus
Svar från lärjungenMatteus i ämnet Boendestöd
För om du öppnar munnen och bekänner att Jesus är Herre, och litar på att Gud har uppväckt honom från de döda, så blir du frälst.