Boendestöd

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
8 år 4 veckor sedan #808998 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Boendestöd
Tack för det Nisse! Jag hade en k.p. (stödkompis) som fick en viss arvode varje månad. Det har upphört, men vi träffas ibland ändå.

Vars är världen på väg?
Mer
8 år 4 veckor sedan - 5 år 1 månad sedan #809017 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Boendestöd
Min kp är kontrakterad av soc och de betalar honom för att han kommer hem till mig. Kp kostar däremot inte något för mig.
Min kp har också blivit en personlig vän. Han har även kommit med diverse presenter till mig. Vad det har varit stannar mellan honom och jag själv.

Också han får en eloge för att vi har många värderingar gemensamt. En prefekt match som min dåvarande socialsekreterare tog fram.

Ja, jag får ju säga att han fått saker utav mig också. Saker jag haft dubbletter av samt saker jag inte längre har någon nytta av. Fast allt har varit fullt fungerande.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 1 månad sedan by Admin1.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
8 år 4 veckor sedan #809019 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Boendestöd
Ja, han brukar få låna min cykel, har ju dublettnycklar och han bor i närheten så det funkar bra.

Vars är världen på väg?
Mer
8 år 4 veckor sedan #809063 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Boendestöd
Jag har boendestöd för städ varannan vecka och för promenad en gång i veckan. Tidigare hade jag inte accepterat att utomstående klampat in i mitt hem men nu funkar det bra......min startmotor får lite hjälp.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
8 år 3 veckor sedan #809127 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Boendestöd
Ja, jag skulle ju kunna laga mat en gång i veckan när de kommer på besök. Men då måste jag lära mig att rengöra fläkten. Det stod i pappren man fick att så skulle ske med några månaders intervaller. Jag gillar ju egentligen att laga mat. Kanske kan mina boendestödjare visa mig hur man gör rent fläkten.
Mer
8 år 3 veckor sedan #809135 av Geta
Svar från Geta i ämnet Boendestöd
Det kan din boendestödjare hjälpa dig med- att rengöra fläkten.
Om du sällan lagar mat borde inte fläkten vara ingrodd.