Boendestöd

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
8 år 1 månad sedan #808879 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Boendestöd
Det känns som ett slöseri med resurser att jag ska ha boendestöd två ggr i veckan.
Mer
8 år 1 månad sedan #808880 av Geta
Svar från Geta i ämnet Boendestöd
Kan inte boendestödet hjälpa dig med matlagning.
Mer
8 år 1 månad sedan #808881 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Boendestöd
Om jag var tvungen att ha boende stöd så måste det vara en kvinna! Annars, är jag hellre utan! Det handlar inte om att jag skulle vilja ha en kvinna att ligga med utan jag har psykiska problem när det gäller män.
Mer
8 år 1 månad sedan #808882 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Boendestöd
Ett coboendestöd som var med mitt vanliga, hjälpte mig att flytta en gång för några år sedan. Hon stod och beundrade en antik soppskål. När jag packade upp i mitt nya hem var soppskålen borta, väck. Det gick inte att anmäla, ingen tror på en galning.
Mer
8 år 1 månad sedan #808885 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Boendestöd
Innan jag träffade min kvinna så var jag på väg att få en kvinnlig vårdare/boende stöd men eftersom psykiatrin visste att jag hade träffat en kvinna och blev ihop med henne så hade jag inga behov längre av att ha boende stöd!
Mer
8 år 1 månad sedan #808957 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Boendestöd
Det positiva med boendestöd är att man kan slippa gruppboende. Egentligen är nog boendestödet tänkte som ett sätt att slippa gruppboende. Om ni vill slippa boendestöd kan det vara bra med minnesträning eller IPT-k, som gör att man klarar sig bättre själv. Alla är inte medvetna om att de behöver hjälp.