Hur kan ni nöja er med ett liv med psykiatri?

  • Geta
  • Författare till inlägg
  • Borta
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
Mer
7 år 3 månader sedan #896069 av Geta
Det gäller att gilla läget. Vad är alternativet? Ska man ta livet av sig?
Mer
7 år 3 månader sedan #896078 av Inwatto
Har försökt jobba - det gick när jag var nyutexaminerad datalog, men sedan gick jag i väggen :väggen och då hade utvecklingen sprungit ifrån mig.

Har försökt klara mig utan medicin - det har jag aldrig lyckats med.

Återstår att samarbeta med psykiatrin. De är som en krycka när man har svårt att gå med ena benet - man får sköta sjukåterhämtningen själv. Kryckan gör inte jobbet åt en. :grandpa

Prata inte med hat i munnen!
  • Besökare
  • Besökare
7 år 3 månader sedan #896080 av
Vi vet vad alternativet är- att vara ständigt psykotisk.

Ju längre du går omkring i en psykos, desto längre tid tar det att ta sig upp.
Mer
7 år 3 månader sedan #896083 av Kloppe
Jag hade gärna haft psykodynamisk psykoterpi kombinatoriskt med en låg dos neuroleptika. Men det är oerhört dyrt. Fast det ger goda effekter. Har själv den erfarenheten.

Det blir bättre och bättre dag för dag.
  • Geta
  • Författare till inlägg
  • Borta
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
Mer
7 år 3 månader sedan #896085 av Geta
På 80-talet fick jag gå i psykodynamisk terapi. Är väldigt tacksam för det.
Min depression försvann och jag lyckades frigöra mig från mina föräldrar. Det
är viktigt, då de nu är döda sedan flera år.
Mer
7 år 3 månader sedan #896088 av Nissegossen
733215,
Har en medicinering som inte ger mig biverkningar, har haft den sedan 1980, då jag bytte klinik och fick en annan läkare, överläkare förövrigt. Han sade den här medicin skall du ha (Trilafon) vi skall prova ut lägsta möjliga dos, där du har kvar mer utav ditt intellekt och har kvar några spår av din sjukdom. Vi kan droga ned dig så att du går som en zombie, men det är inte önskvärt.

Jag har inte legat på något sjukhus sedan årsskiftet 1986-1987, tror jag är längst utan inläggning här.

Har slutat medicinera på eget vis och varje gång jag gjort det har jag kommit in med den gratis dåvarande svartvita taxin som kallades polisbil. Färg behövdes inte på den svart vita TVns tid.
Jag har varje gång kommit in inom 3-6 mån.

Om jag skulle vara du, skulle jag rekommendera dig att ta medicinen, får du piller alright, då om du tar tabletterna så slipper du en spruta i häcken var 14 dag!

Får säga att läkaren för det är läkaren som bestämmer, kommer ofelbart sätta in injektioner om du struntar i medicinen. Jag skall efter detta inlägg ge dig 2st videor, se dem, eller låt en anhörig se dem.

Allt är inte skit i den här världen om du tar medicinen och överlever, det är så för mig att återinsjuknar är det fara värt att jag inte överlever.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum