Dom med makten över oss vet ingenting precis som oss!

  • lonely
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
6 år 10 månader sedan #930714 av lonely
Ändå tar dom många gånger rätten att veta bättre än oss patienter och bestämma över oss beroende vilken dag dom har och hur dom mår och tänker just då.....

Och som bloggaren skriver så när man frågar dom så säger dom "att tänk inte på det nu!" för dom vet precis lika lite som oss eller lika mycket.....

När jag personligen frågat ibland varför vissa saker är som det är får jag rätt ofta inget svar eller ett väldigt dumt svar som om dom går per automatik utan att tänka själva men ändåså representerar dom dessa delar i systemet i det här samhället vi lever i.....

Läs bloggen den var bra skriven och så jävla klockren!

rsmhbloggen.se/2017/05/05/som-ett-ro-for-myndighetsvinden/
Mer
6 år 10 månader sedan #930716 av Amandara
Fienden är rädd för kritik. Tycker den har rätt.
Mer
6 år 10 månader sedan #930730 av Admin1
Hon verkar vilja ha en plan för sitt liv. Det som skall finnas är väl en vårdplan, men det är svårt att veta vem hon talar om. Jag nästan misstänker Försäkringskassan.
Mer
6 år 10 månader sedan #930734 av Geta
Jag tycker att makterna över mig struntar totalt i mig. Jag får själv ligga på.
Mer
6 år 10 månader sedan #930742 av Amandara
Jag har goda vårdkontakter....annars skulle jag vara i en värld av skit.....
  • lonely
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
6 år 10 månader sedan #930743 av lonely
Ja Geta vill man få nånting gjort får man själv ordna det!
Admin1 jag tror hon menar alla människor som har makten över oss som lever med psykisk ohälsa ja som du skriver försäkringskassan, landstinget och kommunen..... Hela den delen av systemet i samhället som har gett makten till andra som vet ingenting om våra liv att bestämma fastän vi är våra egna bästa hjältar för ingen annan kan våra liv bättre än oss själva.... Ja hon verkar vilja ha en plan.... Jag tror vi alla även du Admin1 kan känna igen sig i det hon skriver.... Eller? :)