Vilka personligheter är det som jobbar för psykiatrin?

Mer
6 år 7 månader sedan #960510 av Carmen Al Kebab
Vilka personligheter är det som jobbar för psykiatrin?

Man kan i alla fall inte påstå de är som vanligt folk sedan finns det minoriteten som är precis som vanligt folk, vad tror ni?
Mer
6 år 7 månader sedan #960514 av Lelle
min mamma brukar påstå att de själva oftast själva har någon problematik, att de jobbar med psykiskt sjuka för att de själva känner igen sig i något med dem
Mer
6 år 7 månader sedan #960515 av Lelle
vet inte om det är sant , dock
Mer
6 år 7 månader sedan #960518 av Carmen Al Kebab
Det är min erfarenhet också, ibland känns det som att vissa i personalen är sjukare än patienterna själva :mrgreen:
Mer
6 år 7 månader sedan #960520 av memphis
jag har stött på fantastiska hjälpande personer inom psykiatrin. som tar sitt arbete på fullt allvar och försöker hjälpa patienterna till ett bättre liv med mindre symptom och avlägnsna "strul" som till exempel kraschad ekonomi och fast bostad är a och o. Sen finns det trötta gamla personal som bara släpar sina fötter i birkenstocktofflor, envist fram emot pension i korridorerna. Sen finns det avarten ganska störda personalen som gillar att känna sig överlägsna patienterna och gillar makten att provocera fram olustigheter, d v s riktiga arslen!
Mer
6 år 7 månader sedan #960523 av Carmen Al Kebab
Japp ispegelland, det sista håller jag verkligen med om... Det fanns ca 4-5 stycken på min avdelning som älskar att känna sig överlägsna, vill provocera och ha makt.