Att tänka på när du skaffar en kp

Mer
6 år 2 månader sedan #1013204 av memphis
Var uppmärksam när du ska hitta en ny kp, för det finns verkligen personer som söker sig till jobbet av FEL anledningar.
Till exempel, när ni har träffats några gånger, känner du på riktigt att du har något stöd av personen? Om du mår dåligt eller är spänd eller ledsen eller vad som helst, ger dig personen ett känslomässigt stöd, så att du mår bättre än du skulle gjort ensam? Om inte- kassera.
Också viktigt: verkar personen intresserad? Eller sitter hen bara och fördriver tiden?
En kontaktperson ska vara ett plus i ditt liv! Som du ser fram emot. Hen ska bry sig genuint. Hjälpa inte stjälpa. Får du en som ger dig problem och stjälper dig så är det en elak person du har i ditt liv, bör kasseras. Ljuger kp:n för dig är det också bara spola ner i toaletten.
Mer
6 år 2 månader sedan #1013206 av Geta
Det behövs väl ingen särskild utbildning för att bli kontaktperson?
Mer
6 år 2 månader sedan #1013209 av memphis
tror inte det Geta, bara de är intresserade så får de bli. men också är utbildning ingen garanti för att personen är bra. min här var ju psykiatrisjuksköterska. vilket borde gjort henne jättebra med mig som har psykiatrisk sjukdom. hon vet vad hon gör. men eftersom hon är ett arsel så gör hon ibland ont i stället för gott. Helt oacceptabelt, så gör inte en snäll människa. Jag skulle säga att vara som en vän, det behövs ingen utbildning, bara hjärta! Fast får man en snäll person som även är utbildad inom psykiatri, då är det ju perfekt.
Mer
6 år 2 månader sedan #1013210 av memphis
vid närmare eftertanke, sjuksköterskor ska nog undvikas. bättre är en skötare. de är snällare.
Mer
6 år 2 månader sedan #1013225 av Geta
Har inte upplevt att skötare är snällare än någon annan personalkategori. Det värsta som jag varit med om i psykiatrin har skötare stått bakom.
Mer
6 år 2 månader sedan #1013228 av mopa
Dom manliga skötarna kunde vara riktit elaka.