Varför säger inte psykiatriker som det är bara?

Mer
6 år 1 månad sedan #1025868 av Carmen Al Kebab
Varför säger inte psykiatriker som det är bara?

Vet inte hur många gånger psykiatriker har ljugit direkt eller indirekt... Särskilt en sådan sak som att jag fick ryggproblem i samband med en antipsykotisk medicin, då fick jag åka till kiropraktiker och naprapater för flera tusen kronor...

VARFÖR sa inte psykiatriker direkt att det var en biverkan i medicinen?

Psykiatrikerna vet SÄKERT att det fanns en biverkan som är så eftersom psykiatrikerna jobbar varje vardag med antipsykotika... Men nästan alla som jag träffade ljög för mig.

VARFÖR inte bara säga fakta rakt ut... Ja man får biverkan/biverkningar av alla tabletter och mindre biverkningar av sprutor?
Mer
6 år 1 månad sedan #1025914 av Geta
Har inte hört att antipsykotika ger ryggvärk som biverkan.
Mer
6 år 1 månad sedan #1025918 av Utomjordingen
Jag önskar att de/psykiatrin hade sagt till mig våren 1990: - "Att nu när du är tvångsinlagd/tvångsmedicinerad så är det kört för Dig!". Men det gjorde psyke vårdarna aldrig utan bara låtsades som inget allvarligt hände med mig. Så jag gick på det spåret att det kanske inte alls är så kört för mig fast jag var på mentalsjukhuset åren 1990-1992.
Mer
6 år 1 månad sedan #1025919 av Geta
Det var en psykiater som sa att jag fick ta konsekvenserna men jag förstod inte vad han menade.
Mer
6 år 1 månad sedan #1025922 av Utomjordingen
Inte vad det lättare heller på den tiden när ingen knappt kände till Internet!

Jag kände till Internet redan när jag var barn på 1980-talet och gick till och med på datakurs åren 1983-1984 - var då 12-13 år gammal, fick betala för den kursen. Det var knappt någon som hade en dator på den tiden.

Min djävla till mamma läste nån djävla notis i nån tidningen när jag var i tonåren på 1980 - talet att man kan bli psykisk sjuk om man håller på med datorer. Ja, fy fan - så klart jag blev det också eftersom hon fattade nada om datorer på 1980-talet. Idag har alla datorer och Internet, är då alla psykisk sjuka då enligt min mamma?
Mer
6 år 1 månad sedan #1025923 av Geta
Det var min gamla mamma som tyckte att jag skulle börja med datorer.