Någon här som har klagat på vården till IVO?

Mer
5 år 11 månader sedan #1052526 av Admin1
Det är nog vanligt att man anmäler till Ivo angående självmord. Det är nog svårbedömda fall eftersom självmord kan vara en impulshandling och kan inträffa fast man är inlagd. Det kan vara bra att anmäla för att få klart besked och ro i frågan.
Mer
5 år 11 månader sedan #1052560 av Nissegossen
Mitt exempel jag stod med bitarna av min livrem och en personal kommer in och sade, vad gör du? Jag hade satt livremmen i fönstret och hade försökt hänga mig i den. Därefter fick jag vak som följde mig överallt inte ens på toa fick jag vara ensam utan att dörren måste vara öppen. Sedan dess har jag alltid haft livremmar som tål min vikt

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 11 månader sedan #1052596 av krokus
Nisse,
:hjärta

På vissa avdelningar får man inte ha bälte i byxorna. Lite jobbigt om byxorna är för stora. :)
Mer
5 år 11 månader sedan #1052634 av Cider
krokus, jag har läst att "särskilda skäl" kan gälla när det gäller händelser som är över 2 år gamla. Självmord kan jag tycka borde vara ett. Har du hört dig för med ivo om fallet med din pojkväns självmord inte kan räknas till "särskilda skäl"?
Mer
5 år 11 månader sedan #1052693 av Nissegossen

krokus skrev: Nisse,
:hjärta

På vissa avdelningar får man inte ha bälte i byxorna. Lite jobbigt om byxorna är för stora. :)


Köpte en rejäl svångrem på marknad på Gustav Adolfs torg i stan, den använder jag varje dag. Fick ta den i stället för en längre det var pga att jag hade gått ned i vikt, så trotjänaren är tillbaka.

krokus, symaskin finns ju. Nål och tråd är vad som löser problemet. I värsta fall sätt dit en klädnypa...

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 11 månader sedan #1052694 av Geta
De brukar använda gasbinda för att hålla upp byxorna i hällorna, på psyket.