Är alla läkare inom psykiatrin psykopater?

Mer
5 år 2 månader sedan #1126969 av Nissegossen
Kvinnliga läkare är för det mesta bra att ha att göra med. Den värsta patienten är en chefsläkare som hamnar på den avd han är chef över. :grandpa

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 2 månader sedan #1126970 av Geta
Jag har haft ADL-träning med en chefsläkare efter stroke. Han var hur trevlig som helst.
Mer
5 år 2 månader sedan #1126975 av Cider
Heldygnsvården, i alla fall i mitt landsting, har inga psykologer anställda. De kuratorer som finns är svåra att få en tid hos (chansen ökar ju fler veckor eller månader man stannar) och som jag förstått det har de främst kunnat vara behjälpliga med praktiska saker som rör ekonomi t ex ansökningar om boende. Många behöver akut samtalsstöd vid inläggningar men lämnas att klara sig bäst de kan på sina rum. Någon skötare kikar in snabbt utan att säga ngt med regelbundna mellanrum för att göra sin arbetsuppgift: nämligen att SE, se efter så att patienterna fortfarande är utom fysisk fara. Skötare och sjuksköterskor har överlag inte varit tillräckligt rustade för att agera närvarande medmänniskor i min heldygnsvård. Det är inte ok att det fortsätter fungera så år efter år.
Mer
5 år 2 månader sedan #1126982 av Geta
Jag har gått på samtal hos psykiatrisjuksköterskor i öppenvården. De verkade rustade för det.
Mer
5 år 2 månader sedan #1126984 av Nissegossen
Har ju min ssk som ger mig min injektion hemma hos mig. Min psykiatriker har varit hemma hos mig, likadant psykolog och kurator. Det kuratorer är bra på om du får tag på någon de kan söka fonder åt dig som du kan få pengar från. Samt ett gått råd till alla, sök nu i början på året då de delar ut fondmedel de tar snabbt slut och senare på året, tyvärr du får vänta tills nästa år.

Så hugg tag i en kurator snabbt som ögat och få denne att söka fondmedel, de brukar ha några ess i ärmen där de vet var de skall söka.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 2 månader sedan #1127035 av Cider
Sjuksköterskor och även skötare i öppenvården har ibland steg 1-utbildning och får bedriva terapi.

I heldygnsvården behöver professionella vara tillräckligt rustade för att bedriva professionella stödsamtal. Terapi blir fel att påbörja i heldygnsvården om det inte går att ordna så att man får fortsätta sedan.