Boendestöd

Mer
5 år 8 månader sedan #1080910 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet boendestöd
Boendestödet har nog ingen naturlig koppling till psykiatrin för de är kommunalt anställda. Möjligen om man är jättesjuk kan de kontakta psykiatrin, men det är undantagsfall.
Mer
5 år 8 månader sedan #1080924 av krokus
Svar från krokus i ämnet Boendestöd
En tidigare boendestöjdare kontaktade min läkare en gång, när jag var superstressad och mådde bajs. Det resulterade i inläggning en vecka.
Mer
5 år 8 månader sedan #1080977 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Boendestöd
Jag hade förr boendestöd från socialpsykiatrin före jag fyllt 65 år begärde jag hemtjänst redan innan jag fyllt 65 år. biståndsbedömare var här och hon bestämde en gång i veckan en timme, men eftersom de går två och två så har jag de bägge en halvtimme de jobbar och lämnar lägenheten som jag själv gjorde själv gjorde innan dem, är besviken på det, jag ville ju ha ännu mer än det jag gjorde själv numera säger jag till vad de skall göra och då punktinsatser som tex ta bägge och gör rent i köket jag tar själv det andra. De vill ju slippa det jobbet men när jag säger ifrån gör de så

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Metrogirl
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
5 år 8 månader sedan - 5 år 8 månader sedan #1080980 av Metrogirl
Svar från Metrogirl i ämnet Boendestöd
krokus

extremt svårt

de måste va akut fara

måste dokumenteras med
Last edit: 5 år 8 månader sedan by Metrogirl.
Mer
5 år 8 månader sedan - 5 år 8 månader sedan #1080981 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Boendestöd
På den tiden med boendestöd klev jag upp på diskbänken och allt i skåpen där diskade vvi sedan langade han upp det diskade och jag satte det åter på plats. Jag tvättade av både väggar och taket då jag har ett verktyg med teleskop rör i den så jag förlänger den och taket numera vill jag inte stå på trappstegar har för dålig balans, steg förut idag ned på gatan där de gjort en provisorisk hållplats. Det var samkross från berg de sprängt, billigt när man köper det då det är rester från makadam lätt att forma på plats. hållplatsen var provisorisk men den var i det läget farlig för mig, jag synade gatan där idag gubbarna jobbade ju med den hållplatsen som brukar vara där underhålls arbeten. Sträckningen går genom matargatan här, den går förbi Östra men man kör in till höger avtaget mot Östra och hållplatsen jag talar om är i förlängningen till den gata som mitt barndomshem var och den gatan är stor och bred,, jag tror den vart menad som den gata som skulle gå till Östra när det skulle byggas, den går i överst på gatan där till vänster var planerat en gata stor och bred som gick i riktning Östra och numera kan ambulanser ta den vägen då det går snabbare än den avtagsväg vid motorvägsmotet mot östra om man känner till området. Den breda vägen till vänster uppe överst på backen nästan slutar på parkeringen på Östra men innan den går in en gata till höger innan parkeringen och den gör att man kommer snabbt till akutintaget.

Det hela är redan när jag började skolan 1957 planerat att spårvägen de hade byggt banvallen den gick förbi skolan banvallen var byggd viadukterna för spårvägen samt att allt var förberett för att lägga spåren och de hade gjort alla sprängningar i berg, det då före 57¸ på hemväg från skolan på våren tog jag de första blommorna på våren 58 tussilago på banvallen och gav min mor dem när jag kom hem. En av viadukterna det var en hög viadukt en pojke trillade ned och slog ihjäl sig och det var ett stort hallå i tidningarna, varpå de rev den och fyllde igen med sprängsten så att gatan gick ovanpå det var först 1960 det området där viadukten var avsedd för så de hade flyttat in när det blev klart. när Östra byggdes var 1970 då var de tvungna att frakta bort sprängstenen igen och bygga en ny viadukt. Vändslingan som var utschaktad användes inte utan de hade flyttat den betydligt närmre färdig plan

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 8 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 8 månader sedan #1081013 av Richard
Svar från Richard i ämnet Boendestöd
Mitt boendestöd följer med mig ibland när jag träffar min psykiater, vilket jag gör ca var 3:e månad. Det är ganska bra tycker jag, eftersom då kan läkaren få en bild av mig ifrån en 3:e person.