Vad vill ni ha för hjälp?

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
5 år 5 månader sedan #1092376 av Fantasio
Man får ofta höra att folk gnäller på vården. Jag får ingen hjälp o allt vad det är. Vad begär folk? Jag kan lite om schizofreni, andra diagnoser ska jag väl inte uttala mig om, men ändå. Okej, jag fick hjälp att hitta en sysselsättning, det var ju snällt. Sen gick jag en kurs, ESL. Det är en form av hjälp, även om just jag inte hade nån glädje av den. Men sen då? Vad vill du ha för hjälp? Vad kan vården erbjuda mer än tabletter?
Mer
5 år 5 månader sedan #1092379 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Vad vill ni ha för hjälp?
Har man en välfungerande medicin som gör ens liv bättre och roliga så tror jag att Terapi kan vara bra! Det är lättare att arbeta med sig själv när man mår bättre! Har du gått i Terapi Fantasio?
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
5 år 5 månader sedan #1092387 av Fantasio
Hej, Drummer. Nån terapi tror jag inte jag gått. Det stod KBT och DBT på en skylt vid psykosenheten förut, så visst finns det. En person jag snackar med ibland är (också) KBT-terapeut, eller vad det heter. Vad har du fått för hjälp? Vill du ha mer hjälp? Kanske bara nån att träffa och få snacka lite med, det skulle jag kunna tänka mig.
Mer
5 år 5 månader sedan #1092389 av Amandara
Jag har hjälp med medicin och att babbla om vardagliga saker med min kp. Hjälp till sysselsättning. Vill ha mer hjälp med att kunna jobba som Peer.
Mer
5 år 5 månader sedan - 5 år 5 månader sedan #1092394 av Utomjordingen
Utöver den hjälpen som jag får idag så finns ingen mer hjälp att få för psykiatrin har kraschat. För det andra så är jag kronisk psykisk sjuk - har gett upp hoppet om att man inte kan eliminera alla mina psykiska symptom till noll trots psyke mediciner.
Last edit: 5 år 5 månader sedan by Utomjordingen.
Mer
5 år 5 månader sedan #1092429 av Melody
Svar från Melody i ämnet Vad vill ni ha för hjälp?
Hjälp med sysselsättning som passar mig.

Och få ro i kroppen.