Arbetsterapeuter och psykiatri?

Mer
4 år 11 månader sedan #1147962 av Melody
Tycker inte arbetsterapeuter är/borde anses vara experter på arbetsförmåga hos patienter inom psykiatrin. De gör en massa tester och enkäter, men kan knappast fånga in ångest, negativa symtom och annat viktigt i sin analys.
Ofta gör de bedömningen att man kan jobba, och mkt. Mkt bättre att läkare får bedöma sådant. Jag är så trött på de nonchalanta arbetsterapeuter jag träffat! De tar ingen hänsyn till komplexiteten i sjukdomen, de bara går på om sina tester.
Mer
4 år 11 månader sedan #1147967 av zoegas
Om du följer media så ser man att folk som varken kan gå eller ligga åker ut i arbete.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
4 år 11 månader sedan #1147969 av Geta
Ja, det är politikerna som bestämmer vilka som ska sjukpensioneras. Är läkarna mer pigga på att ge dig pension, Vår?
Mer
4 år 11 månader sedan #1148003 av Melody

Geta skrev: Ja, det är politikerna som bestämmer vilka som ska sjukpensioneras. Är läkarna mer pigga på att ge dig pension, Vår?


Vet ej Geta... Allt jag vet är att jag lider i tysthet. Det kanske inte syns, men jag är helt ur balans inuti. Rastlös men orkeslös, röster om än svaga, skakningar, avskärmad, ångest, skräckkänslor, stressad osv